Last Updated:

Hurra for egget, et fantastisk matvare

Categories Alle oppskrifter, Eggeretter

Det er verdens eggedag 2022,, og jeg tror ikke jeg kan blir større “Fane” av egg en jeg er, derfor må det feires behørlig i dag.  Men hvorfor er jeg så glad i egg?

For det første så smaker det nydelig godt, det kan varieres i det uendelige, mat blir god og mett og det holder lenge i magen, og sisst men ikke minst, det er PROPPFULLT av vitaminer og mineraler. Et egg er et av de mest komplette og næringsrike matvareren på planeten, det  inneholder absolutt alle vitaminer og mineraler utenom vitamin c, det er protein av høy kvalitet. Eggeskallet i seg selv er helt perfekt til å ha i jorden, den gir masse næring til jorden, så det er ikke noe av egget som trenger å gå til spille. Jeg bruker bokashi, og da knuser jeg skallet litt før jeg tar det i bøttern, det er for at skalle brytes seint ned.

HER  Suppe med edamamebønner, sellerirot, blomkål og egg

 

 

HER Min absolutte vegetar favoritt Shakshuka

HER Kokt torsk med eggesmør er bare himmelsk

HER Salat med røykelaks og vaktelegg,

HER Løksuppe med vaktelegg

HER Pitabrød med egg, reker og aioli

HER Salat med egg, mozerella, jordbær og skinke

HER Salat med egg og crabstiks

HER Babolle nan lefse med med lammekjøttdeig

HER Britt Elin sin paikake

HER Suksessterte

HER Eggesalat

HER afternoon the med eggesalat

Del gjerne innlegget med familie og venner 😊Link til å følge denne bloggen på Blogvin finner du HER,  Link til å følge meg på facebook finner HER. Link til å følge meg på Instagram  er randistole HER

#suksessterte #kake #glutenfri #naturligglutenfri #melkefri #laktosefri ##matfrabunnen #Hjemmelaget #festkake #Kakemedgulkrem #Mandelbunnmedgulkrem #nydeligkake #Dessertkake #Gulkrem #afternoonthe #kaketilafternoonthe #eggetsdag #Egg #pai #Eggesalat #Shakshuka #Babollenan  #salatermedegg #pitabrødmedegg #Eggnæringsrik #vaktelegg #

 

6 kommentarer

6 thoughts on “Hurra for egget, et fantastisk matvare

    1. TUSEN TAKK for du sa fra. Den  Suppe med edamamebønner, sellerirot, blomkål og egg? jeg har ordnet på den, si fra om den fortsatt ikke virker.

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *