Indisk inspiret Kyllinggryte

Categories Alle oppskrifter, Kyllingretter

De er fredag og det rehner å blåser både oppover og nedover, så det er bare å holde seg i ro. Men middag må jeg ha, og det var kylling i en eller annen form som var planen og så slik ble fredagsmiddagen min. Nydelig og smakfull ble den, men smaker som er Indiskispirert, bare elsker det.

Til 2 personer

2 kyllingfileter eller 4 overlår

1 løk

4 fedd hvitløk

Ca. 1 cm ingefær

1/2 paprika

Olje eller smør til steiking

1 boks kokosmelk

1  ss Tomatpurè

1 ss curry past, man står fritt å ta mindre eller mer

1/2 ss Garam masala HER kan du se oppskrift på hjemmelaget, jeg bruker å lage en del å ha på et tett glass.

En liten klype chilipulver (kan sløyfes)

1 ts koriander

Saften av 1/2 lime

1/2 squash

2 vårløk

Salt

Pepper

Jeg hadde risnudler til, men bruk gjerne ris elller hva du likekr å har.

Rens og del løk, hvitløk og ingefær, og  oppskjært paprika å ha det i en panne og surr det blankt. Del kyllingen i biter, å ha den i gryten og la det få surre med en stund, ha så på kokosmelk, Tomatpurè og krydder, å la det få koke. Når kyllingen er gjenomkokt har man i saften av lime, oppskjært squash og vårløk, å smaker om du ønsker mer salt, pepper elller krydder.

 

Del gjerne innlegget med familie og venner 😊Link til å følge denne bloggen på Blogvin finner du HER,  Link til å følge meg på facebook finner HER. Link til å følge meg på Instagram  er randistole HER

Kylling #kyllinggryte #indiskgryte #melkefritt #enkelå lage #enkelåtilberede#hjemmelaget #matfrabunnen #glutenfritt #melkefritt #enkelt #godt #Utenegg #Helgemat #lørdagskos #fredagskos

2 kommentarer

2 thoughts on “Indisk inspiret Kyllinggryte

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *