Last Updated:

Randi sin suksessterte

Categories Alle oppskrifter, Søte gleder

Randi min navnesøster og venninne tilbydde seg å lage kake til dagen min  da jeg hadde afternoon the. Det kunne jeg ikke takke nei til, for det er jo litt som skulle på plass den dagen. Denne kaken er naturlig glutenfri og kan lages både laktosefri og melkefri,  kaken er bare SÅ nydelig at jeg ikke har ord! Når jeg har besøk så spiser jeg aldri mye, for jeg må vite at gjestene har skal kunne spise seg gode og mette, og helst litt til. Så jeg smakte ikke på kaken før alle var gått hjem, men da trykket i meg hver minste smule som var igjen, for en nytelse. Kaken kan med fordel lages dagen før, og det er jo enda en positiv ting når man skal ha besøk.

Jeg husket ikke på å ta bilde av hele kaken, så det blir bilde av den sammen med alt det andre. Det er den med gul krem på.

4 eggehviter

150 g malte mandler

150 g melis

Mal mandlene i en mandelkvern, eller kjøp ferdig kvernet. Skill eggehvite fra plommen. Pisk eggehvite og melis godt, ha i malte mandler og rør forsiktig inn. Ha i en smurt 22  form med bakepapir i bunnen, og steik den nederst i ovnen på forvarmet ovn til 200 grader i 45 minutter.

Avkjøl kaken på rist.

Fyll:

4 eggeplommer

100 g sukker

1 ts vaniljesukker

1 dl fløte (laktosefri om du trenger det, man kan også bruke plantebasert fløte om man ikke tåler melkeprodukter)

100 g smør (laktosefri om du trenger det, man kan også bruke plantebasert  om man ikke tåler melkeprodukter)

Sett smøret på benken i godt tid før det skal brukes, slik at det blir mykt. Ha alt utenom smøret i en panne og varm opp under stadig omrøring på midels varme til kremen tykner. Avkjøl kremen og pisk i det mye smøret. Ha kremen på kaken og nyt!

Del gjerne innlegget med familie og venner 😊Link til å følge denne bloggen på Blogvin finner du HER,  Link til å følge meg på facebook finner HER. Link til å følge meg på Instagram  er randistole HER

#suksessterte #kake #glutenfri #naturligglutenfri #melkefri #laktosefri ##matfrabunnen #Hjemmelaget #festkake #Kakemedgulkrem #Mandelbunnmedgulkrem #nydeligkake #Dessertkake #Gulkrem #afternoonthe #kaketilafternoonthe

 

 

6 kommentarer

6 thoughts on “Randi sin suksessterte

  1. Denne suksesskaken smakte aldeles nydelig! Rikelig med fyll på toppen som smeltet på tungen 😊 Jeg kunne også spist fylley med skje 👌 Takk igjen for en fin feiring hos deg 💕

    1. Gul kake har jeg også hørt at den heter, men jeg har alltid brukt suksessterte. Men navnet skjemmer ingen, jallefall ikke denne deilige kaken

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *