Det er ikke alltid at ting blir som man planlegger, og da er det godt å vite at maten ikke blir ødelagt av den grunn. Jeg kjøper så mye som jeg kan på halv pris/utgående dato eller tilbud som overhode mulig. Og da planlegger man jo ikke hva som ligger der, som da jeg fant denne esken med sopp som lå i disken med redusert pris. Det var i grunnen overhode ikke noe i veien med det i det hele tatt, utenom at det var masse miniatyrsopp. Det synes jeg i grunne  bare er veldig fint, da slipper jeg å dele det.

Nå er ikke sopp det dyreste å kjøpe, men hver krone man sparer så hjelper det, dessuten hjelper det jo miljøet å spise opp maten i stede for å aste den.

Jeg hadde tatt bilde av prosessen. men tydeligvis slettet det. Men det er nokså enkelt.

  1. Rens soppen for det som er dårlig eller jord og andre ting som ikke skal være på soppen
  2. Ha soppen i en steikepanne og la den stå på middels varme til den har skiftet farge, det er lurt å røre det litt så det får varme over hele soppen.
  3. Avkjøl, og ha i en i en pose eller i en boks eller hva som passer deg. Jeg liker best poser, da er det lett å legge flatt i fryseren, slik at man får ut så mye sopp man vil bruke.

 

Flere frysetips:

Purreløk

Paprika 

Bønner koking og frysing

Røykelaks/ørret

Urter

Ris

Ost

Frys smart

Melkehjerter

Del gjerne med venner og kjente.

😊Link til å følge denne bloggen på Blogvin finner du HER,   Link til å følge meg på facebook finner du HER Link til å følge meg på Instagram  er randistole

#sparetips #ikkekastmat #Sparetips #spisoppmaten #sparpenger #Frysing #frysingavmatvarer #morsmiddag #middagstisp

 

6 kommentarer

6 thoughts on “Sparetips, frysing av sopp

  1. Det er så bra å kunne kjøpe mat som har kort holdbarhet og er billig. Skikkelig vinn, vinn. Bra for bankkontoen, og bra for miljøet. 😉
    Veldig smart er det jo å kunne fryse ned og ta vare på det man ikke kan spise med en gang også. 😉 Gode tips!

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *