Melkehjerter eller andre hjerter 💖 Ikke kast smĂ„ slanter, bruk de

Categories Frysing av mat/smart frysing, SmÄ tips i hverdagen, Tips til restemiddag

Jeg liker ikke Ä kaste mat, men jeg er veldig glad i hjerter :-). Man fÄr alltid smÄ rester av diverse, slik som nÄ min kusine var pÄ besÞk, hun mÄ ha melk i kaffen og jeg bruker overhode ikke melk selv. Da er det genialt Ä fryse ned melken i smÄ porsjoner, varmer man den fÞr man har den i kaffen er den helt like fin. Man kan ha den i iskaffe eller te ogsÄ. Jeg fryser ikke bare melk, men ogsÄ andre ting som jeg bruker bare litt av, som flÞte, plantemelk, kokosmelk osv. Man kan fryse kaffe til iskaffe, te til iste, Limesaft med mynte til mojit, juce osv. osv. Her er det kun fantasien som stopper oss. 

Jeg har kjĂžpt former pĂ„ Ikea, og frĂžs melken fĂžrst i de, og deretter tok jeg de frosne hjertene i en plastpose slik at de ikke skal ta mat fra andre matvarer. NĂ„r melk har vĂŠrt frossen er det lett at den skiller seg, men om man bare varmer den litt, sĂ„ er den like fin. Man kan ha hjertene i mat som trenger litt melk, eller en grei mĂ„te Ă„ fĂ„ kjĂžlt ned kakaoen i en fei ogsĂ„ 🙂


Man kan gjerne blande kakao eller noe annet i hjertene sÄ kan man ha de i iskaffe eller noe slikt, har dere noen ideer?

Del gjerne innlegget med familie og venner 

😊Link til Ă„ fĂžlge denne bloggen pÄ Blogvin finner du HER,  Link til Ă„ fĂžlge meg pĂ„ facebook finner HER. Link til Ă„ fĂžlge meg pĂ„ Instagram  er randistole HER

#enkelt #godt #uten #melk #uten #gluten #Middagstips #sĂžndagsmiddag #Middag #morsmiddag #allergi #hjemmelaget #matfrabunnen #spisoppmaten #rester #frysnedmelkeskvetter ##plantemelk #juce #frys #iste #mojito

4 kommentarer

4 thoughts on “Melkehjerter eller andre hjerter 💖 Ikke kast smĂ„ slanter, bruk de

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *