Scampi med quinoa

Categories Alle oppskrifter, Skalldyr

Minstejenten Miriam er hjemme og hun elsker scampi, så da får hun det. Jeg bestemte meg for å ha quinoa med grønnsaker til i dag.

Til 2 personer:

1 dl quinoa

2 dl vann

1 grønnsaksbuljong eller fisk

Salt

Pepper

2 hvitløk

1/2 chili

1/2 løk

1 liten gulrot

1/2 paprika

4-5 biter brokkoli

1 bit squash

1/2 saften av lime

2 vårløk

Scampi så mange du ønsker, jeg hadde 7 hver for det må være rikelig, og det var det.

2 hvitløksfedd

litt chili

olje eller smør til steiking

Lime

Sett quinoa til bløt gjerne noen timer før den skal brukes, skyll så godt og sett på kok. Ha i renset og delt løk, chili, hvitløk og gulrot. La det koke til vannet har kokt inn.

Rens og del det andre grønnsakene og ha det i quinoa, la det ligge til det er lett varmet.

Smak til med lime og salt og pepper.

Rens og grov del hvitløk og  chili og ha på en panne med olje eller smør og steik skampien så den skifter farge til rosa. Ha det i quinoaen.

Del gjerne med venner og kjente.

😊Link til å følge denne bloggen på Blogvin finner du HER,   Link til å følge meg på facebook finner du HER Link til å følge meg på Instagram  er randistole

#Scampi #Quinoa #matfrabunnen #Hjemmalegt #Morsmiddag #middagstips #glutenfritt #melkefritt

 

2 kommentarer

2 thoughts on “Scampi med quinoa

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *