Frys smart

Categories Blogg, Små tips i hverdagen

Er man singel og kjøper små pakker med mat, eller man ikke klarer å spise opp alt før det blir dårlig, da blir det dyrt og veldig lite miljøvennlig. Å fryse flatt er noe jeg har holdt på med i mange år, det utnytter plassen i fryseren mye bedre, og det er enkelt å ta opp det man trenger å legge resten i fryseren igjen. Legg det du vil fryse på en skjærebrett, og legg hele skjærebrettet med det du ønsker å frysen da slik ikke ting i en annen. Når maten er fryst tar man bort skjære brettet. Ha på klips, da er det enkelt å åpne og lukke posene.

Kjøttdeig/karbonadedeig tar jeg alltid ut av  pakken som er full av luft, legger den i plastpose, og klemmer den flat, og deler den gjerne i to eller flere biter. Den tiner utrolig fort også når den er flat.

Jeg limer en tape-bit på posen før jeg skriver på med tusj, for da forsvinner ikke skriften som det gjør om man skriver rett på posen.

Bruk tape på posen å skriv på den, da forsvinner ikke teksten
Lag et godt hakk i kjøttdeigen etter du har klemt den flat, da er det ikke vanskelig å ta ut halvparten. Du må gjerne dele den i enda flere biter om det passer deg best.

 

 

 

 

 

 

 

 

xx

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Slik jeg har lagt kyllingbitene, fryser jeg også kjøttkaker, fiskekaker, pølser osv.

 

Jeg spiser sjelden mer en to pølser av gangen, og det ikke ofte jeg spiser det. Men av og til når man ikke orker begynne med noe voldsomt er det helt supert. Da er det veldig enkelt å at ut en og en pølse.

 

 

 

Kylling i biter legges litt fra hverandre på et skjærefjøl. Da fryser de ikke sammen, og man kan ta ut så mange biter man ønsker                                     

 

 

 

 

 

 

 

 

#

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

#Frys #smart #frysing #av #mat #spar #plass I #fryseren #frysetips #økonomisk #Miljøvenlig #middagstips #middag #morsmiddag #glutenfritt #melkefritt

 

 

 

 

 

 

 

 

0 kommentarer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *