Hvordan ta vare på urter

Categories Alle oppskrifter, DIY, Dressinger, Små tips i hverdagen

De har vært så mye regn at urtene ikke er helt fornøyd, men det er nå litt likevel. Man kan tørke urter, legge de i olje eller fryse de, noe jeg liker best å gjøre. Når de er frosset er de like grønn å fin når du har de på  eller i maten. Her kan du se et innlegg om urter i Olje

jeg beklager at de er fullt av skrivefeil osv. Telenor har ikke vilje til å rydde opp i feilen på Internett mitt, så alt blir skrevet fra mobil. Ingen ideell situasjonen for en med dysleksi!

Jeg renser gressløken og bruker en saks å klippe rett i en plastpose. Jeg bruker tape å limer på posen, og skriver på den hva som er i posen, da holder det på skriften.

Oregano har litt harde stilker, så den tar jeg bort stilken på, før jeg gjør som med gressløken.

Med rosmarinen gjorde jeg som med oreganoen, og rett i pose.

Jeg har flere type urter, men det regner noe helt tullete så det får bli slik denne gangen.

Del gjerne innlegget med venner og familie😊Link til å følge denne bloggen på Blogvin finner du HER,   Link til å følge meg på facebook finner du HER Link til å følge meg på Instagram  er randistole HER.

#urter #frysing #hvagjørmanmedurter #hvordantavarepåurter #morsmiddag

0 kommentarer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *