Kylling med kanaripoteter, Mojo og rødkålsalat

Categories Alle oppskrifter, Kyllingretter

I går var Laila og Lillian å så håndballkamp, men jeg ser heller gresse gro en å se på det. Men i stede for å se at gresse gror så lagde jeg middag, det tar jo litt tid når man ikke har så stor komfyr som man er vant til. Men de likte maten veldig godt i dag også, noe som alltid er kjekt.

Kanaripoteter er små poteter. De originale kanaripotetene ble kokt i sjøvann, og dermed fikk de det laget med salt utenpå. Nå hadde jeg ikke lyst å bruke så mye salt på potetene, så jeg kokte de vanlig nesten ferdig. Så tok jeg  olje og salt på potetene å og surret de i pannen, og potetene ble nydelig gode.

Mojosaus er en kald saus som man har til kanaripoteter, opprinnelig skal den bare lages kald, men jeg er ikke så glad i rå vanlig løk så jeg surret den litt i olje først.

Den er kjapt ferdig om man har stavmikser.

1/2 boks knuste tomater eller du kan bruke 4-5 ferske tomater som hakkes.

2-3 hvitløks fedd

Litt løk

Paprikapulver helst røykt

Olivenolje

1 ts spisskummen

Salt

Pepper

Rens og hakk løken, om du ønsker å surre den litt slik jeg gjorde så har du den i en panne med litt olje og surrer et par minutter, men dette er ikke nødvendig.

Ha i resten av ingrediensene og bruk en stavmikser å kjør alt glatt. Den skal serveres kald.

Kyllingen steikte jeg bare på pannen med salt og pepper, de var så store fileter at vi bare trengte to stykker på oss tre.

Salaten kan du finner HER, men jeg hadde ikke honning og kjøper ikke en stor boks med det for en salat, så det ble litt sukker i stede for som jeg hadde tatt med HER kan du lese om det.

Del gjerne innlegget med familie og venner 

😊Link til å følge denne bloggen på Blogvin finner du HER,  Link til å følge meg på facebook finner. Link til å følge meg på Instagram  er randistole HER

Har du lyst å se noe av det jeg lagde i fjord kan du ta en titt

HER Kanaripoteter, karbonader og salat

HER Ukjent fisk på menyen

HER Sunn salat med krydrede bønner og bacon

 

HER er en historie om Trappetrollstrimmen 🙃

#Salat #julesalat #Rødkålsalat #Rødkål  #Middag #tapas #Middagstips #småretter #forrett #Morsmiddag #Blomkålris #melkefritt #Glutenfritt #UtenGluten #melk #matfrabunnen #hjemmelaget #frukt.no #Salat #Kålsalatmedgranatepllemedappelsinog #Rødkålsalat #Rødkål   #Middag #tapas #Middagstips #småretter #forrett #Morsmiddag #Kålsalat #granateple #mango #Kylling  #Rødkålsalat #appelsin #Kanaripoteter #mojosaus

 

8 kommentarer

8 thoughts on “Kylling med kanaripoteter, Mojo og rødkålsalat

  1. Du lar deg ikke stoppe av mindre kjøkken og utstyr nei. Du har jo en veldig lidenskap/brenner for mat og matlaging og da løser det meste seg. Når du i tillegg er så kreativ blir det helt topp! Spennende med litt andre råvarer som kanaripoteter og annet enn det vi her vant med her på “nordpolen”. Nyt en ny dag med sol og varme 🙂

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *