Fredagskveld og ukjent nydelig fisk på menyen.

Categories Blogg, Fiskeretter

Etter sist jeg var på butikken å handlet, så hang et bilde av en fisk seg fast på hjernen. Jeg hadde planlagt å ha den i går, men da var alt steng av en eller annen grunn.

 

 

Jeg så på lappen hva den heter, men det er jo så vanskelig å huske at det er umulig.

Siden det er som det er her jeg bor, så kunne jeg ikke lage det helt store, men godt ble det.

Fisken rullet jeg i maizena med salt og pepper før jeg steikte den noen minutter på hver side.

Jeg hadde poteter og gulrøtter til, og en improvisert saus som ble omtrent som dette.

Ca. 10 g smør

1 dl vann

Ca. 1/2 lime

salt

Pepper

1 ts maizena

Litt purreløk

Jeg smeltet smøret, og surret oppskåret purreløk. Så hadde jeg i vann og lime, og maizena og rørte alt sammen og kokte opp. Så smakte jeg til med salt, pepper og saften av lime.

 

 

 

#Spania #fisk #God #middag ##Fisk  #fiskemiddag #spis #opp #maten #Middagstips #Mat  #mors #middag #morsmiddag #Glutenfritt #melkefri #laktosefri #allergi #Vårløk #oppskrift #Gofisk #Blogg #matblogg #toppblogg #enkelt #sunt #godt #hjemmelaget #mat #fra #bunnen

2 kommentarer

2 thoughts on “Fredagskveld og ukjent nydelig fisk på menyen.

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *