Last Updated:

Verdens beste salat med mango, rødkål og granateple

Categories Alle oppskrifter, Dressinger, Salater

Dette har virkelig blitt min store nye favoritt salat, og om du er overasket, ja da kan jeg fortelle at det er virkelig jeg også. Den er veldig kjapp å lage, den inneholder kun ting som holder seg lenge, og smaker himmelsk til alle mat, den gir syrlighet til feil tung mat, og friskhet til fisk, og mye smak til kylling😋, så ja den passer til alt.

Mango, rødkål og granateplesalat

Denne salaten har jeg laget på mange forskjellige måter, men dressingen er den samme. Hva er det å ikke elske med denne salaten, den innholder jo absolutt alt jeg digger. 

Til 1 person:

1 godt stykke rødkål

 

1/2 mango

Granateple eter ønske, jeg brukte nesten en halv

Jeg hadde en halv avokado til også

1 appelsin kan sløyfes

Litt vårløk til pynt

Dressing:

Ca. 0,25 dl saft av en appelsin

1 ts flytende honning

1/2 ss nøytral olje eller olivenolje

Press saften av en appelsin, ha i olje og honning og rør til honningen er oppløst.

Skjær tynne biter av rødkålen, og ha den i en skål, rens granateple, og del opp mango i biter og ha de i skålen. Hell over dressingen og la det gjerne få stå en stund før det serveres, vend gjerne på alt så det blir sauset inn med dressingen 😋

Du kan finne flere av variantene HER med Ruccola og appelsin HER

Del gjerne innlegget med familie og venner 

😊Link til å følge denne bloggen på Blogvin finner du HER,  Link til å følge meg på facebook finner. Link til å følge meg på Instagram  er randistole HER

#Salat #julesalat #Rødkålsalat #Rødkål  #Middag #tapas #Middagstips #småretter #forrett #Morsmiddag #Blomkålris #melkefritt #Glutenfritt #UtenGluten #melk #matfrabunnen #hjemmelaget #frukt.no #Salat #Kålsalatmedgranatepllemedappelsinogvalnøtter #Rødkålsalat #Rødkål   #Middag #tapas #Middagstips #småretter #forrett #Morsmiddag #Kålsalat #granateple #mango #Avokado #valnøtter #appelsin #kål

 

4 kommentarer

4 thoughts on “Verdens beste salat med mango, rødkål og granateple

  1. Mango er nydelig! Jeg fant forresten en ny? type brus her om dagen med mango og uten sukker 🙂

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *