Last Updated:

Salat med hvite bønner og hjemmelagde krutonger

Categories Diverse retter, Salater, Vegetar mat

Det var planen at jeg skulle ha salat til lunsj, og fant frem det meste, men der manglet jeg egg, og skinke. Ja ja tenkte jeg da blir det tunfisk, men nei, for tunfisk hadde jeg heller ikke. Etter å ha klødd meg i hode en stund, fant jeg ut at jeg fikk prøve den pakken med hvite bønner jeg har hatt stående i evigheter. Kjente fordommene stod i kø, men heldigvis ble den gjort til skamme. Det var mildt,  fin og god smak, og mett ble jeg også.

Før jul lagde jeg krutonger av noe gammelt brød, og det passer jo veldig godt i salaten. Hvordan man lager Krutonger finner du HER

I salaten hadde jeg:

Et par blader med isbergsalat (Hvordan holde salaten frisk finner du HER

En god håndfull rucculasalat

Et stykke agurk

4-5 Cherrytomater

Granateple (litt av den)

Krutonger

1/2 beger hvite bønner

Kjøpe  dressing hadde jeg denne gangen, men du finner forslag til dressinger  Aioli, Aioli med chil, Tzatziki, Guacamole, Chilimajones, 

eller alle dressinger HER

 

 

 

 

#vegetar #salat #hvite #bønner #hjemmelagde #krutonger #Hvordan #ta #vare #på #salat #Granateple #morsmiddag #lunsj #Lunch #middagstips #vegan

2 kommentarer

2 thoughts on “Salat med hvite bønner og hjemmelagde krutonger

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *