Nye korona jordbærplanter

Categories Blogg, Planter

En nyttehage eller terrasse har jeg uten tvil, og det ser jeg det er flere som har etter hvert. Jeg synes at matplanter også er vakre, og er dekorative i seg selv, så her blir det en blanding mellom pryd og matproduksjon, hånd i hånd. I vinter fikk jeg 6 fine hengepotter, og jeg har hatt litt forskjellige ideer om hva jeg skal gjøre med de, men jeg ente med å kjøpe jordbærplanter. Og som om vi ikke har hatt nok korona de siste årene, så ente jeg med å kjøpe det likevel side jeg har lest at de gir mest avling og best bær.

Nå er plantene enda små, men når de vokser og blomstrer, og etter hvert får bær, vil de være fin dekor på veggen, og ikke minst forhåpentligvis gi mange gode munnfuller.

 

Jeg har laget dreneringshull bak på potten litt opp fra bunnen, så det kan være et depo med vann.  De er lekakuler i bunnen, så kan jordbærplantene trekke til seg vann om de må de, men likevel ikke stå i vann.

HER, HER ,HER kan du se noe av de jeg har sådd eller som kommer opp hvert år. Og HER, HER, HER kan du se hvordan jeg lager jord selv med små grep.

 

Del gjerne innlegget med familie og venner 

😊Link til å følge denne bloggen middagstips på Blogvin finner du HER,  Link til å følge meg på facebook finner HER. Link til å følge meg på Instagram  er randistole HER

#hage #balkongbonde #Vårløk #dyrkselv #diy #planter #terrassebonde #balkongbonde #Bonde #terrasse #dyrkpåterrassen #morsmiddag #mynte #mojito ##løpstikke #Oregano #Begonia #tomatplanter #Gressløk #lollorosso #dyrksalat #Georgine #Kornblomst #Smallungeurt  #Pulmonariaangustifolia #hagelykke #jordbærplanterpåterrassevegggen #jordbærplanterkorona #jordbærplanter #jordbær #Nytteveksterpåterrassen

4 kommentarer

4 thoughts on “Nye korona jordbærplanter

    1. Tusen takk, jordbær bruker å være nokså greit å få til. Men her i Bergen kan regnet ta knekken på de, så jeg krysser fingrene for en solfylt og varm sommer.

  1. Lurt å ha dem i krukker.😊👍🏻
    Lettvint å plukke seg noen jordbær til dessert der.🤗 Ha en fin plantedag.🌱😊

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *