Laks/ørret med spinatstuing

Categories Alle oppskrifter, Fiskeretter

Det er ikke så ofte jeg har fersk spinat, de er jo nokså dyrt i forhold til den fryste, og den holder seg ikke så lenge. Men jeg hadde spinat i en salat for litt siden, å brukte ikke opp hele. Spinatstuing er utrolig godt, og passer veldig godt til laks/ørret.

Til 2 personer:

1-2 fileter av ørret eller laks pr. Person. For meg er de rikelig med en.

Steik på pannen /eller i ovnen, med salt og pepper. Snu når den begynner å bli gylden. Steikes 7-10 minutte

Spinststuing

Til 2 personer.

Ca. 1/2 pakke fersk spinat eller 4 terninger frossen.

2 hvitløksfedd

1/2 stor løk

1 klatt smør til surring av løk

3 dl melk eller plantebasert melk/fløte som jeg brukte.

1 terning buljong etter ønske

1/2 ss maizena

Salt

Pepper

Rens og findel løk og hvitløk å surr i en panne til den er myk, ha i spinaten og la den få kåose seg 1 minutt. Ha på melk/plantemelk, maizena og buljong og kok de opp.  Smak til med salt og pepper.

 

 

Del gjerne innlegget med familie og venner 

😊Link til å følge denne bloggen middagstips på Blogvin finner du HER,  Link til å følge meg på facebook finner HER. Link til å følge meg på Instagram  er randistole HER

#fisk #laks #ørret #spinat #spinatstuing #morsmiddag #matfrabunnen #hjemmelaget #glutenfritt #melkefri #middagstips #middag #hvaskalvihatilmiddag #sunt #godt

4 kommentarer

4 thoughts on “Laks/ørret med spinatstuing

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *