Årets planting av vårløk

Categories Blogg, DIY, Planter

Hvert år planter jeg vårløk i potte, og det har gitt meg litt erfaring. Jeg skjærer bare av stilken på vårløken jeg har kjøpt å putter de i jord. Her i Bergen har vi gjerne veldig vått, og det liker de ikke, så jeg har drenering i bunnen av potten. Nå har jeg skaffet meg et lite drivhus, så der skal den få bo i år. Men har du ikke drivhus, så sett den et sted den får litt ly som under et tak, eller inn til en vegg, eller pakk den inn i fiberduk eller noe som beskytter den litt. Jeg har også hatt den inne i vinduskarmen, og de vokser villig, selv når de bare står i vann vokser de. Løken begynner øyeblikkelig å vokse, så det gøye er at man nesten kan se fra dag til dag hvordan den strekker seg.

 

Jeg vare putte de i jorden. Så får jeg se om de vil vokse i år også 😍. Jeg har noen pitte små drivhus i plast, de har jeg drevet å flyttet rundt der de trengts når plantene kan være litt sårbare, eller det kommer mye regn osv. Når de ikke er i bruk, slår jeg de lett sammen og hiver de på loftet, da tar de nesten ikke plass. 

Del gjerne innlegget med familie og venner 

😊Link til å følge denne bloggen middagstips på Blogvin finner du HER,  Link til å følge meg på facebook finner HER. Link til å følge meg på Instagram  er randistole HER

#Vårløk #dyrkselv #diy #planter #terrassebonde #balkongbonde #Bonde #terrasse #dyrkpåterrassen #morsmiddag

0 kommentarer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *