Såing og laging av jord i pallekarm

Categories Blogg, Planter

Tross snø og delvis frost har jeg sådd gulerøtter, og det var rett og slett for jeg måtte grave ned bokashi til jord.

 

Jeg har foreløpig fire pallekarmer, og den ene har jeg brukt å ha hageavfall i, og nå var det blitt en helt fantastisk løs og fin jord. Jeg grov ned bokashien og hadde en ekstra pallekarm opp på, for gulerøtter trenger ekstra god plass. Sneglene spiser ikke gulerøtter takk og pris, hjorten og nabolagets barn er noe annet he he. Så sådde jeg gulerøttene like godt med en gang, så får jeg se hvordan dette vil gå. De er vintergulerøtter så de burde tåle litt.

 

Jeg la på et lok og la på noe tunge materialer så ikke noen dyr skulle bli fristet til å grave boksahien opp igjen.

 

Her er jeg nederst i hagen. Her kan dere se trappene jeg har bygget. Den siste er laget av en gammel trappe vang jeg fikk, og noe gamle materialer jeg hadde liggende. Svogeren min som er byggmester lurte på hvilke trappemål jeg hadde gått etter, og jeg måtte svare at “jo det er øyemål, og jeg er skjeløyd” 😂. Jeg skal fikse på den, men det er ikke noe som haster, for jeg har noen andre prosjekter som jeg heller vil begynne på.

Del gjerne innlegget med venner og familie😊Link til å følge denne bloggen på Blogvin finner du HER,   Link til å følge meg på facebook finner du HER Link til å følge meg på Instagram  er randistole HER

#Byggselv#DIY #prosjekter #Pallekarm #kreativeløsninger #gjennbruk #Hagegleder #morsmiddag #kreativeideer #balkongbonde #kos #Bokashi #gulerøtter #så #dyrkselv

0 kommentarer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *