Balkongbonde, min mini urte- og grønnsakshage.

Categories Blogg, DIY, Grønnsaker

Jeg har for det meste terrasser, men har en liten hageflekk nederst i hagen. Der er det nesten ikke vits å plante noe for brunsneglene spiser det meste. Derfor har jeg plantet de fleste spiselige tingene på terrassen oppe, slik at jeg har det i nærheten av kjøkkenet.

Det er helt utrolig hvor det har vokst, så nå må jeg til å plante om persillen, oregano og timian, for de to  tomatplantene har tatt over hele plantekassen.

Min urte og grønnsakshage

 

 

Oreganoen vokser og trives. Man bør knipe av toppen på den med jevne mellomrom, uten går den i blomst og da er de ikke så brukende lenger.
Timianplanten er blitt helt skvist ut av tomatplanten
Persillen lider samme skjebne, og må nok også få et nytt sted å bo
Sitron timian har jeg fått avlegger av ei venninne som hadde den i bed, derfor er det også masse gress i potten 🙂
Mojito som jeg kaller mynten min, er veldig sein i år. Men den skyter virkelig fart nå.

 

Vårløk
Løpstikke
Gressløken er nydelig i blomst
Koriander
Tomatene er på vei
Jeg kjøpte to pitte små mini Friséesalat planter, og jeg tar av de bladene jeg bruker etter hvert. Dermed har jeg salat lenge
0 kommentarer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *