Karbonader med ertestuing og Mia på besøk

Categories Alle oppskrifter, Retter med kjøttdeig, Tips til restemiddag

Mia hadde lyst å komme på besøk, og noe kjekkere kan man jo ikke ønske seg. Hun elsker ertestuing og er generelt glad i mat. Jeg hadde veldig god karbonadedeig i frysseren fra Kvamme gård, og det er virkelig kvalitet.  Mia og jeg har forsøkt å sydd på et kvilteteppe, det var vasnkligere en vi trodde, sett tv og spist litt kake og is, og sett på film.

Ertestuing finner du oppskrift på HER

Sausen var rester i fryseren etter sosekjøtt jeg hadde for litt siden HER

Karbonadekakene lagde jeg på følgende måte:

500 g fantastisk karbonadedeig

1 ss okse  buljongpulver (toro er glutenfri)

2 ts potetmel

1 egg

1/2 dl vann

Salt

Pepper

Mia liker ikke løk, så det kuttet jeg ut, og det kan du selvfølgelig også gjøre.

Jeg blandet alt i en mikser, men det kan også blandes i med en sleiv. Lag en lite prøvekake, da kan du justere om noe mangler eller det er for mye av noe.

Form kakene som en karbonadekake og steik på begge sider, rundt 3-4 minutter på hver side.

Jeg serverte med kokte poteter og tyttebær trollkrem HER

HER finner du også oppskrift på kjøttkaker i ovnen

Kjøttkaker spedd med brune linser  HER

HER Vanlige kjøttkaker

HER kjøttpudding

Del gjerne med venner og kjente.

😊Link til å følge denne bloggen på Blogvin finner du HER,   Link til å følge meg på facebook finner du HER Link til å følge meg på Instagram  er randistole

#barnebarn #bonusbarnebarn #Middag #middagstips #noenyttnoenrester #Karbonader #ertestuing #grønnertestuing #trollkrem #sying #kvilting #hjemmelaget #Matfrabunnen #Tradisjonsmat #Sosekjøtt #småstek #resteravsausfrasosekjøtt  #glutenfritt #melkefritt

6 kommentarer

6 thoughts on “Karbonader med ertestuing og Mia på besøk

  1. Heldige Mia som får være på besøk hos deg! 😀 Ertestuing er kjempegodt. Lenge siden jeg har spist det nå, siden magen min gjør opprør om den får det… 😀

    1. De er i grunnen bare positivt at magen gjør opprør. Det er fiberen i belgfrukt som lager masse gode bakterier i tarmen når man spiser det. Og spiser man en del, da vil faktisk magen/tarmen venne seg til det. Jeg er jallefall heldig som får ha den solstrålen på besøk

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *