Tomatisert fiskesuppe med klippfisk.

Categories Alle oppskrifter, Fiskeretter, Supper

Hvor mange ganger jeg har skrevet at jeg skal spise ut av fryseren, det har jeg ikke tall på, og like mange ganger skjer det ikke. Er man en sanker, så er det faktisk nokså umulig å tømme en fryser, for man fyller jo stadig på. Så i dag tenkte jeg at jeg måtte bruke noe fiskekraft som jeg lagde da jeg lagde fiskekaker for en tid tilbake. Og mens jeg rotet etter fisk, så dukket det opp klippfisk som var ferdig utvannet og kokt, som ble for mye da jeg hadde bonusfamilien på besøk for en tid tilbake. Knuste tomater hadde jeg også i fryseren, så i dag har det da minket litt 😁. Alt dette og litt til ble til en nydelig tomatisert fiskesuppe med klippfisk.

Til 2 personer:

Ca. 250 g ferdig klippfisk

1/2 løk, bruk den løken du har og liker (sjallottløk kan være små, så da må du muligens bruke mer)

2-3 fedd hvitløk

Olivenolje passer godt å bruke her, men man kan bruke nøytral olje eller smør

3 dl fiskekraft som du finner oppskrift på HER og rekekraft HER som begge kan brukes

1 boks/beger knuste tomater

Ca. 1/2 paprika

1-2 ts røykt paprika, det setter en ekstra spiss på suppen

2 laurbærblader

Salt

Pepper

Og siden jeg har løpstikke(en urt som smaker buljong, og jeg hørte at den virket veldig god på sirkulasjonen) som er helt fersk på  terrassen, og trøffeltang(grisetang) jeg fikk i vinter, så hadde jeg litt av det i også, men det sløyfes.

Litt gressløk også fra egen hage, kan også skippes

Rens og del løk og hvitløk, surr det i olje i en panne, ha så i kraften, tomatene og krydder og salt. La det hele få koke sammen rundt 10 minutter, jeg tok fisken i for tidlig så den kokte helt sønder og sammen siden den allerede var kokt, men det smakte nydelig likevel, det er vel mest estetisk.  Findel gressløk eller andre urter du måtte ha, og ha i rett før servering

 

Del gjerne innlegget med venner og familie😊Link til å følge denne bloggen på Blogvin finner du HER,   Link til å følge meg på facebook finner du HER Link til å følge meg på Instagram  er randistole HER.

 

 

 

#tomatisertfiskesuppemedklippfisk #fiskemat #hjemmelagetfiskemat #suppeboller #hjemmelagdesuppeboller  #hjemmelaget #matfrabunnen #utenmelk #laktosefritt #glutenfritt #middag #middagstips #morsmiddag  #fiskeboller #Fiskesuppe #Fiskesuppemedsuppeboller

6 kommentarer

6 thoughts on “Tomatisert fiskesuppe med klippfisk.

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *