Uansett hva vi gjør her i livet så er det de små øyeblikkene i livet som gjør livet vårt beriket, så før jeg begynner på middagen så må jeg fortell hva som skjedde da jeg var på tur i dag. Det har det blåst veldig og regnet vannrett, men måtte jeg en tur ut å bevege meg.

Da jeg var på vei ned igjen fra fjellet, møtte jeg en eldre herremann som tydeligvis var dårligere til beins enn meg. På grunn av været hadde han snørret hetten godt til. Som man gjør på fjellet så hilste vi, og han begynte å løsne på hetten, og sa “det er sol på toppen, ikke sant? Vi fikk oss en god latter begge to, og vi gikk glad og munter videre i ekte Bergensvær!

Siden jeg hadde ris til biff Chop Suey, så blir det alltid rester igjen. Så da ble det steikt ris med bacon, og som vanlig ble det med grønnsaken jeg hadde, og det kan du også gjøre. Alt passer omtrent til dette, og man kan lage den helt vegansk eller ha i det man ønsker og har, for dette er en typisk restemat rett. Mange er engstelig for å spise ris fra dagen før, men det er ikke farlig om man har satt den rett i kjøleskapet når man er ferdig å spise. Det som gjør at ris lett kan bli dårlig, er for det er så mye overflate, et riskorn er en overflate. For eksempel en hel biff er også en overflate, men den er stor, og derfor ikke så lett å bli dårlig. Men er du engstelig for å bruke rester av ris, så kan du koke ny.

 

1 liten løk

3 hvitløksfedd Her kan du lese Naturens antibiotikum, hitløk 

4 sneier bacon

6 sopp(de var veldig små)

1/2 paprika

1 gulrot

2 vårløk

Smør til steiking

Ca. 1/2 pakke boil in bag ris (men bruk akkurat den risen du vil, og gjerne mer ris om du ønsker det)

2 egg

Salt

Pepper

Chiliflak Her kan du lese om Chili booster forbrenningen og maten

Ingefær Her kan du lese om ingefær smaker godt og gjør godt

Du må gjerne bruke andre krydder også.

Rens og del løk, hvitløk og bacon og surr det i en panne, når bacon begynner å få brunfarge har man i rensede og oppdelte grønnsaker. Så har man i den ferdig kokte risen, og lat den bli varm. Ha eggene i en skål med krydder, ha heller i saltet helt til slutt slik at det ikke blir for salt, for soyasausen er jo også salt. Hell det samen piskede eggene over og rør det godt i. Smak til om du trenger mer krydder og salt.

Jeg hadde litt ruccola og soyasaus til.

Del gjerne innlegget med venner og familie😊Link til å følge denne bloggen på Blogvin finner du HER,   Link til å følge meg på facebook finner du HER Link til å følge meg på Instagram  er randistole HER

 

 

 

 

#utenmelkeprodukter #godt #Middagstips #middag #morsmiddag #glutenfri #melkefri #enkelogkjappmiddag #lettålage #under20minutter #Hjemmelaget #matfrabunnenav #rester #koktris #middag #lunsj #morsmiddag #matlei#vegetar #brukopprester #Restemat #spisoppmaten

4 kommentarer

4 thoughts on “Steikt ris med bacon

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *