Last Updated:

« Om å skrive Blogg»

Categories Blogg

Man skulle tro at å skrive blogg var fort gjort, og uten noen form for jobb. Men det kan jeg skrive under på at det er tidkrevende. For min del så må jeg jo først og fremst finne ut hva jeg skal lage, og så må jeg se om jeg har alt jeg trenger.

Så lager jeg maten, danderer den, tar bilde, skriver oppskrift, laster opp bilder og redigerer de, legger det ut og poster det diverse plasser. På et matoppskrift innlegg bruker jeg vanligvis mellom 2-4 timer. Dette har Oven tydeligvis forstått, for han vil ikke begynne å blogge 😂. Men han setter seg ned å skriver så lett og lystig, og utrolig vittig. 

En leser mener jeg en egen blogg, må begynne å skrive.
Men, hvordan skal dette gå, når jeg annethvert ark må rive.
Det å skrive blogg, er på ingen måte lett,
for hva du skriver om, er ikke bare et fett.

Det å lage mat, er noe de fleste kan klare,
men, hvordan skal en smaken og næringsinnholdet, bevare?
Denne sannheten kan ikke legges under et lokk,
at dette besvares aller best, av en ekte kokk.

For det første, må du kunne det du skriver om
Når det kommer til matlaging, så er jeg heller tom.
Det jeg kan lage, får deg ikke til å klappe,
for det jeg serverer, er nemlig Toro sin kålerabistappe.

Dette blir som da jeg på skolen skulle lære å strikke
Dette gikk som kjent over hodet ikke
Det jeg strikket, kunne brukes av folk flest,
men, ikke til påkledning, men som skuddsikker vest.

En blogg må skives av en som dette kan,
og ikke en som knapt nok kan koke vann.
Bloggen blir fort kald, når du oppskriften streamer
og ordene du skiver bare rimer.

Av Ove Dyrstad

 

Del gjerne innlegget med venner og familie😊Link til å følge denne bloggen på Blogvin finner du HER,   Link til å følge meg på facebook finner du HER Link til å følge meg på Instagram  er randistole HER

13 kommentarer

13 thoughts on “« Om å skrive Blogg»

  1. Kjære Ove! Du kan ha en diktblogg du da vet du 🙂 Ikke alle må ha matblogg 🙂 Hilsen Frodith som blogger om ALT og som også bruker Toro til ALT eller restaurant 😀

  2. Ja diktblogg var lurt. jeg har foreslått at de slår seg sammen og lager matbok kombinert med dikt til rettene 🙂 Men gøy at inntil videre så deler Oven de herlige diktene sine her på søsterens blogg 🙂 Jeg synes også det er greit å gå på restaurant og få servert mat innimellom. Men vi får nå flott inspirasjon av morsmiddag til å prøve oss vi også. Jeg har prøvd en av rettene hennes og det funket som en kule. Så får vi se hvordan det blir med fortsettelsen 🙂

      1. Ja det er helt sant! Hoppet når jeg fikk et dytt av deg – hehe Veldig glad for det dyttet, man trenger det av og til 🙂 Så kanskje Oven også gjør det etterhvert? Hvem vet? Hilse Oven og lag dere en fin dag begge to 🙂

        1. Alle kan trenge et dytt eller drahjelp, men det er ikke alle som hopper om noen oppfordrer de til det. Men det gjorde du, så vær stolt av deg selv. Hvem vet hva Ove gjør, mulig han også hopper ut i det 🙂

  3. Ikke sant, synes vi trenger diktblogger her på blogg.no 🙂 Inntil videre får vi det også servert av morsmiddag, der han deler sine morsomme dikt. Kanskje han også blir blogger etter hvert? Eller gi ut noe?

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *