Rullekake fylt med sjokoladekrem

Categories Alle oppskrifter, Godtesyk, Søte gleder, søtegleder

Denne kaken er så kjapp å lage at den nesten er ferdig før du har begynt, og knallgod ble den også. Den er naturlig glutenfri.

3 egg

1  dl sukker/eller den sukkermengden du vil bruke (jeg brukte mindre sukker en til vanlig, for jeg er ikke så glad i alt for søte kaker, men ønsker du å ha den veldig søt så tar du 1/2 dl sukker til)

1 1/2 dl potetmel

2 ss kakao

1 ts bakepulver

2 vann eller kaffe

Sett ovnen på 220 grader. Smør et steikepapir og legg det på et steikebrett.

Pisk egg og sukker til det er blitt en luftig eggedosis. Rør forsiktig i potetmel, kakao, bakepulver, og vann,   ha det flatt utover på det smurte bakepapir på en stekeplate. Sett det midt i ovnen og steik i 5-6 minutter, stikk en pinne i for å se om det blir deig på den, er den tørr er kaken ferdig. Ha en rist med håndduk eller bakepapir å velt kaken på den, og la steike brette ligge over, slik at kaken ikke blir tørr, da får man ikke rullet den. La det ligge slik til kaken er kald nok så kremen ikke smelter.

Krem:

Ca. 50 g smør/melkefritt om man trenger det (jeg hadde ikke mer, så ønsker du å ha krem utenpå kaken også, dobler du alt

5 ss melis eller til du synes den er søt nok

1 ts ekte vanilje

1 ts kanel

Ha alt i en mikserbolle og rør kraftig helst med mikser til det blir en “fluffy” krem. Smør den utover kaken og rull kaken på den korteste enden sammen til en rull.

Siden jeg ikke hadde mer smør tok jeg melis med litt vann i som jeg røret sammen å hadde på kaken, og litt kakepynt på.

Du finner flere oppskrifter på andre rullekaker her Rullekake med smak av påske, Kakaorullekake med smørkrem,  Rullekake med rabarbrasyltetøy, 

Sjokoladerullekake med krem og bær til dessert

Ha deigen noenlunde jevnt utover

 

 

Legg et klede på en rist eller rett på benken så kaken ikke blir tørr, da klarer man ikke å rulle den sammen.

 

Ha fyllet på hele kaken. og rull sammen fra den korteste enden på kaken.

 

Del gjerne innlegget med familie og venner 

😊Link til å følge denne bloggen på Blogvin finner du HER,  Link til å følge meg på facebook finner HER. Link til å følge meg på Instagram  er randistole HER    

#kjappkake #lynkjapprullekake #glutenfri #naturligglutenfri #Rullekake #sjokoladerullekake #Melkefri #lynkapp #Kjapp #lett #enkel #nydelig #Morsmiddag #bakeglede

 

 

6 kommentarer

6 thoughts on “Rullekake fylt med sjokoladekrem

  1. Mm – rullekake er deilig! Det er det lenge siden jeg har baka! Denne ser god ut – jeg pleier som regel å bake sjokorullekake med krem og banan! Klem <3

  2. Ser veldig god ut, og supert at den er glutenfri. Har aldri vært heldig med glutenfri rullekake før (får ikke rullet den sammen), kanskje jeg lykkes med denne..? 😉

    1. Det som er kluet er å gjør det som jeg har skrevet, for å holde på fuktigheten. Da får du det til, det vet jeg. Glede meg til å høre 😍

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *