Fiskeburger med blomkålmos og wok med ramsløksmør

Categories Blogg, Fiskeretter, Grønnsaker, Tips til restemiddag

Det er ikke mye mat jeg kjøper som er ferdig, men fiskeburgere kjøper jeg ferdig, og det er jo nesten umulig å få tak i fisk for å lage fiskemat selv. Men kjøper man de fiskeburgerne som er 80-85 % fisk så er det ikke så slettes ikke så verst.

Jeg hadde et blomkål som hadde sett bedre dager, og en rest av ramsløksmør, og det ble utgangspunktet for denne middagen.

Blomkålmos:

Det som er positivt med å lage blomkålmos er at man slipper å skrelle masse poteter, de blir kjapt kokt og de får ikke blodsukkeret til å stige noe særlig. Og sist men ikke minst har man et blomkål som begynner å se slapt ut, så bruker man det i mos, så slipper man å kaste mat(Men man skjærer bort det som er stygt). Har man litt lite blomkål, så ha andre grønnsaker sammen med. 

Ca. 4 personer

Her måtte jeg skjære av en del som var stygt, så jeg brukte nesten en blomkål.

1 stort blomkålhode

Smør Ca. 50 g (da mener jeg meierismør, du må gjerne bruke klarnet smør)

salt

Pepper

Rens og del opp blomkålen i biter, ha på så lite vann som mulig, og la de koke til blomkålen er kokt. Sil av vannet, og bruk stavmikser eller lignende å mos blomkålen, ha gjerne i smøret når du moser blomkålen. Smak til med salt og pepper.

Wokkende grønnsaker:

Her bruker man absolutt akkurat de grønnsakene man har eller liker, man kan også bruke frosne wokkgrønnsaker.

Jeg hadde følgende:

Neper

Gulerøtter

Paprika

Litt sopp

Brokkoli

Ramsløksmør HER Har du ikke ramsløk, så bruker du en annen smakstilsetting. HER HER Her  Her 

Jeg har ikke wokkpanne, så jeg tar de på steikepannen.

Rens og del grønnsakene i ikke alt for store biter. Ha spør eller olje i pannen og ikke ha for hard varme, ha på de grønnsakene som trenger lengst tid. Og fortsett til alle grønnsakene er på pannen, ha på ramsløksmør eller annen smakstilsetting.

Fiskeburgerne varmet jeg på pannen.

 

#wok #blomkål #mos #blomkålmos #Fiskekaker #fiskeburgere #Glutenfritt #melkefritt #Middag #middagstips #Morsmiddag #Spis #opp #maten #Rester #Slappe #grønnsaker #Hjemmelaget #mat #fra #bunnen

0 kommentarer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *