Wok med ørret og glassnudler

Categories Fiskeretter

Finnes det noe enklere og sunnere middag en wok med fisk? Vel nå er ikke dette en konkurranse, så det får stå ubesvart.  Godt er det og veldig fargerikt mat.

I wok kan man ha akkurat de grønnsakene man ønsker og det er ikke noe i veien for å bruke en pakke med ferdig wokblanding, og hvilke proteinkilde man har i wok er jo også bare opp til den enkelte.

Jeg hadde tatt ut et stykke med ørretfilet, og var litt rådvill hva jeg skulle lage av den. Jeg er en virkelig potetelsker, men i dag hadde jeg lyst på noe annet. Da må man bare sjekke skuffer og skap, så kommer det en ide dettende ned i hode.

Jeg laget til meg og er dere flere så ganger man opp.

1 gulrot

2 bunter blomkål

1 bunt brokkoli

1 stykke med rød paprika

1 ss Hoisinsaus (glutenfri)

Ca. 4 ss soyasaus (jeg må ha glutenfri variant)

ca. 1/2 dl vann

Salt

1 lite stykke ingefær

1 ts maizena

1 stykke ørret

Glassnudler etter ønske

Rens og del grønnsakene  i ikke alt for tykke biter, ha de i en panne med enten smør eller olje, og la de få surre til de begynner å bli ferdig. Ha på sausene, vannet, maizena og krydderne og la det få seg et oppkok. Del fisken i biter og ha den i woken. Kok opp vann og ha i glassnudlene, de trenger bare et minutt, sil av de vannet og ha de i woken.

Vellbekommen!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

#Wok #ørret #Laks #Fisk #sunt #godt #Raskt #Rask #middag #middagstips #Melkefritt #Morsmiddag #glutenfritt #billig

0 kommentarer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *