Last Updated:

Kalkunfilet med soppstuing og båtpoteter

Categories Blogg, Kalkun

I går hadde jeg en god nabo og venn på besøk, så da er det kjekt å lage noe som jeg ikke spiser så ofte. Det ble altså kalkunfilet med deilig melkefri soppstuing og båtpoteter. Det ble nydelig godt så vi hadde riktig så hyggelig.

Kalkunfiletten lagde jeg helt etter anvisning på pakken, veldig enkelt og greit, 40 minutter på 220 grader.

Soppstuing:

Ca. 4 personer

1 korg sopp jeg brukte sjampinjong, men bruk den soppen du har eller liker

1 liten løk

Smør til steiking

2 dl fløteerstatning eller fløte(laktosefri for de som trenger det). Jeg brukte soyafløte, men det finnes kokosfløte og Gryr

Kraften fra kalkunfileten

1 ts soyasaus (bruk glutenfri variant om du som meg ikke skal ha gluten)

1 ts maizena

Salt

Pepper

Rens og del løk og sopp, og surr de i en panne, når det er ferdig steikt, tar man pannen fra platen og har i alt og rører godt før man setter pannen på platen igjen. Gi det et oppkok og smak til med salt og pepper. La den gjerne la stuingen få stå å puttre på platen, mens man lager til resten.

Båtpoteter HER hadde jeg bare olje, salt, pepper og hvitløk på, på 220 grader øverst i ovnen i rundt 20-30 minutter der jeg snur på de med jevne mellomrom. Man kan bruke grillelement på slutten om de ikke er blitt skikkelig brun.

Jeg hadde gulrot, brokkoli, blomkål og neper til, som jeg kokte i litt buljongvann.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Del gjerne innlegget med familie og venner 

😊Link til å følge denne bloggen på Blogvin finner du HER,  Link til å følge meg på facebook finner HER. Link til å følge meg på Instagram  er randistole HER

 

#Sopp #soppstuing #sjampinjong #Uten #melk #glutenfritt #melkefritt #Kalkun #kalkunfilet #båtpoteter #Middag #middagstips #morsmiddag #hjemmelaget #mat #fra #bunnen Søndagsmiddag #helgemat

0 kommentarer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *