Det var rester av rødbeter jeg hadde kokt og de måtte jeg jo bruke, så mulig jeg burde skiftet navn til restebloggen he he. Vel da smelt jeg sammen en påleggssalat, så denne er av den meget enkle sorten. Jeg vet at mange av dere vil ha nøyaktig oppskrift, men sorry denne blir en ca. oppskrift.

3-4 rødbeter

Vann

2 ss eddik

1/2 ts salt

——–

Litt løk, sjalottløk, purreløk og vårløk passer godt til, men det hadde ikke jeg, så jeg brukte 1/2 liten løk

Ca. 4 ss majones (har du lyst å lage majonesen selv, da finner du oppskriften HER

Salt

Pepper

Litt limesaft, ca. 1 ts

Rens og del rødbetene i små biter, og ha de i en panne med vann som akkurat dekker de, og ha på eddik og salt. La det få koke i 8-10 minutter, tøm av vannet og avkjøl de.

Rens og findel løken og ha den i en skål, og ha i majones. Når rødbetene er kalde så har man de i majonesblandingen, og blander de godt sammen. Smak til med lime salt og pepper.

Søker du på rødbeter på morsmiddag så får du opp mange forskjellige måter å bruke salaten på, og flere forskjellige oppskrifter!

 

Ikke verdens beste bilde dessverre

#Salat #pålegg #sunt #vegetar #enkelt #godt #Brødmat #mat #fra #bunnen #hjemmelaget #Lunsj #Middag #middagstips #morsmiddag #spis #opp #maten #bruk #rester

 

 

 

0 kommentarer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *