Tapas på terrassen

Categories Alle oppskrifter, Tapas

Tapas betyr småretter og man kan ha hva man ønsker å har. Man kan lage det enkelt som vi gjorde det, eller legge mye arbeid i det, men her nede begrenser det seg for hva man kan lage til på det lille kjøkken kroken som er i disse leilighetene. Vi inviterte Hilda og Tore som jeg møtte for tre år siden på fjellet her nede i Puerto Rico, den historien kan du lese her.

Det var så utrolig hyggelige folk, og vi har holdt kontakten siden den gangen, og møttes når det har passet. I går inviterte vi det ned på terrassen etter at solen hadde gått ned, og vi hadde en superkoselig kveld, med enkel tapas og litt vin.

Vi hadde to forskjellige skinker, jordbær, og oliven.

 

Hilda til høyre, Tore og så Laila

Tomatsalat består av:

3 tomater

1 pakke små mozzarellakuler

2 vårløk

Ca 2 ss olivenolje

Litt salt

Tomater og løk ble skjært opp og lagt lagvis i en skål, sammen med mozzarella. Så drysset jeg på litt salt, og helte på olje

 

Vi hadde en lokal hvit ost som var mild og fin på smaken.

Jordbær, Aioli og godt brød (både vanlig og glutenfritt)

 

Jeg lagde en mojosaus og Kanaripoteter som er små poteter fra kanariøyene. De originale kanaripotetene ble kokt i sjøvann, og dermed fikk potetene salt lag utenpå, og smaker nydelig. Nå hadde jeg ikke lyst å bruke så mye salt på potetene, så jeg kokte de vanlig nesten ferdig. Deretter tok jeg  olje og salt på potetene og og surret de i pannen, og potetene ble nydelig gode.

Del gjerne innlegget med familie og venner 

😊Link til å følge denne bloggen på Blogvin finner du HER,  Link til å følge meg på facebook finner. Link til å følge meg på Instagram  er randistole HER

6 kommentarer

6 thoughts on “Tapas på terrassen

  1. Heldige dem som ble invitert til dere! 😍 Jeg er veldig glad i salte poteter, og spiser dem med god samvittighet. Doctor’s order. 🤗

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *