Last Updated:

Søvranke

Categories Planter

For et par år siden fikk jeg flere nesten døde sølvranker av en venninne som skulle kaste det. Og jeg kan jo ikke se noe levende bli kastet, så jeg tok det og plantet alle i en stor potte. Men det er jo hengeplanter/klatreplante, så jeg kjøpte en netting, som i grunnen er for å beskytte mot gnagere å satt midt i potten. For meg er planter og alt som vokser og gror like viktig som mat, men det er jo på mange måter samme sak. Vi må ta vare på det som er liv, for det er det som holder liv i oss.💚. Og slik så den ut da jeg plantet 21 mars 21, og se forvandlingen til i dag.

 

Jeg fikk to eller tre slike som var på vei til å dø

 

Nyplantet
2023

 

11 mars 21

 

Har du lyst å lære hvordan du tar avlegger, da kan du se det HER

Her kan du se hvordan man planter om Monstera og her Svigermos tunge, og HER,  og Praktspragle HER

Del gjerne innlegget med familie og venner 

😊Link til å følge denne bloggen på Blogvin finner du HER,  Link til å følge meg på facebook finner HER. Link til å følge meg på Instagram  er randistole HER

Jeg lager stadig nye planter.

 

#sølvranke #tastikkling #plant #avlegger #formering #friskestueplanter

6 kommentarer

6 thoughts on “Søvranke

  1. Wow! Jeg kjenner igjen bildene fra du fikk dem og plantet om. Du har fått dem til å trives godt hos deg. Har nok grønne fingre! 😉

    1. Så gøy da. Takk, det fleste blomstrene trives, om det er grønne fingrer eller god jord og stell, kan vel diskuteres😁. Jeg bare elsker å putte med blomster og andre ting som gror.

  2. Sølvranker er nydelige! 🙂 Masse gode tips her for oss som har litt mindre grønne fingre. Likte godt den hengende søvranken i den flotte, svarte hengepotten 🙂

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *