Last Updated:

Salat med tunfisk og poteter, sunn, god og billig!

Categories Alle oppskrifter, Fiskeretter, Salater

Liker du tunfisk, da kan denne retten anbefales! Veldig mettende og nydelig sammensatt med tunfisk i majones og dill, mandelpoteter og salat som er hjemmedyrket, kan det bli bedre. Om man ikke ønsker å bruke poteter, da kan man bytte det ut med søtpotet eller gresskar.

Jeg lagde bare til meg selv i dag, men jeg lagde masse tunfisk i majones, for det er så godt på skive også.

Men ønsker du ikke å ha mye salat lager du av:

1 boks tunfisk i vann eller olje (jeg liker best den i vann)

1 fedd hvitløk

Ca. 1/2 pakke majones

Salt

Pepper

Litt saft fra sitron eller lime

Syltet rødløk om du har, det passet supert til

Urter i dag brukte jeg dill siden jeg har så mye, men gressløk er nydelig i også.

Rens og del hvitløk, bruk gjerne hvitløkspresse, ha det i en skål med majones, og tunfisk uten væske. Bland godt sammen og ha i finhakket urter, og smak til med salt og pepper.

5-7 kokte små poteter

Salat etter ønske, jeg hadde selvdyrket ruccola og lolorosso

4-6 små tomater

Vårløk eller gressløk

Gjerne en båt lime eller sitron

Kok potetene møre, og avkjøl det litt. Vask salaten og vårløk/gressløk og del litt opp, tomatene deles i to eller 4. Ha alt i en skål, og ha tunfisksalat på.

NYT!

Del gjerne innlegget med familie og venner 

😊Link til å følge denne bloggen på Blogvin finner du HER,  Link til å følge meg på facebook finner HER. Link til å følge meg på Instagram  er randistole HER

 

 

#tunfisksalat #salatmedpoteterogtunfisk #Sommersalat #billigmiddag #enkelmiddag #Sunnogbilligmiddag  #middag #morsmiddag #hjemmelaget #matfrabiunnen#Middagstips #glutenfritt #melkefritt #Utenmelk #utengluten #middagstips

4 kommentarer

4 thoughts on “Salat med tunfisk og poteter, sunn, god og billig!

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *