Skive med karbonade og ertestuing

Categories Alle oppskrifter, Retter med kjøttdeig

Enkel og grei middag! Karbonade på skiven med ertestuing og steikt løk, er en klassikker fra barndommen. Jeg er ikke glad i steikt løk, så det hoppet jeg lett over. Både ertestuing og karbonader hadde jeg i fryseren, og det er så godt å ha å ta til.

Hjemmelaget grønn ertestuing finner du HER

Mange ønsker en lettvint ertestuing, og da kan være greit å lage. Da bruker man frosne erter, smelt en god klatt smør i pannen på svak varme, det skal ikke bli brunt, ha i ertene og la det bli varm. Ha i salt og pepper, bruk så en stavmikser å mos. Smak til med eventuelt mer smør, pepper og salt. 

Karbonader finner du oppskrift på HER Lubne karbonader

Karbonader med bacon og ost finner du HER

Forsvunnede karbonader finner du HER

Karbonader av Hjort finner du HER

Skjær skiver, ha på smør om man ønsker det, ha så ertestuing på skiven, og så karbonade. Mange elsker steikt løk, da renser man løken, skjærer  den i skiver, og steiker den mør på pannen.

Del gjerne innlegget med familie og venner 

😊Link til å følge denne bloggen på Blogvin finner du HER,  Link til å følge meg på facebook finner HER. Link til å følge meg på Instagram  er randistole HER    

#Glutenfritt #melkefritt #glutenfri #melkefri  #middag #Middagstips #Morsmiddag #Sunt #Godt #kjapt #hjemmelaget #karbonaderpåskive #karbonadermed ertestuing #tradisjonsmat

2 kommentarer

2 thoughts on “Skive med karbonade og ertestuing

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *