Rester av fiskesuppe med trøffeltang

Categories Fiskeretter, Supper

I dag har det vært en litt lang dag, og snart skal jeg til naboen å lage pølser. Så da lot jeg meg friste av å bare varme rester av den deilige fiskesuppen som har lagt i fryseren, og som også dukket opp fra fryserens dypet(selv om jeg har fryseskap) da jeg avrimet det. Det er jo bare så herlig å kunne varme middagen når man egentlig er trett. Du har gjerne ikke hørt om trøffeltang før, det er ikke så rart, fri det hadde ikke jeg heller for to år siden. Den historien kan du lese HER.

Trøffeltang er rett og slett en type tang som er foredlet.

 

Nydelig fiskesuppe med fantastisk smak.

.

Fiskesuppe: 

1 liten løk

1/2 purreløk

2 gulrøtter

1 persillerot

2 sneier sellerirot

Smør minst 10 g, tåler man ikke melkeprodukter kan man bruke melkefri margarin

3 dl kraft av fisk Her finner du ut hvordan man kan lage den, og HER er kraft fra da jeg lagde fiskemat, alt blir brukt, og ikke noe blir kastet. Har man ikke fiskekraft

kan man bruke vann og fiskebuljong, men i denne ville jeg gjerne brukt fiskefond om det er mulig.

Ca. 2 dl kraft av rekeskall HER finner du fremgangsmåten på det

Ca. 100 g reker

1 filet av torsk

2 filetter av ørret eller man kan bruke laks

2 ts med rein trøffeltang om du har, uten kutter du det ut (har du med salt, må du være forsiktig så suppen ikke blir for salt.

1 1/2 ss maizena

1 dl fløte, mulig du bruker litt mer, det er smak og behag hvor tynn du ønsker suppen. Tåler man ikke melkeprodukter kan man bruke plantebasert fløte

Pepper

Salt ?? Det var så mye smak i suppen, at jeg brukte minimalt med salt, ca. 1/2 ts. Men smak hva som passer deg.

En god bunt finhakket dill. (kan sløyfes)

Slik tilberede jeg den:

Rens rekene og lag kraft av skallet HER. Rens og del løk, purre, gulrot, persillerot og sellerirot, del alt i små biter, surr det i smør/melkefri margarin.

Hell på rekekraft og fiskekraften og la det få koke sammen til alt er mørt.

Bland maizena ut i fløten og hell over i pannen, kok opp under omrøring.

Smak til med salt, pepper og trøffeltang.

Del fisken i biter og ha den i suppen, den trenger bare 3-4 minutter så er den ferdig.

Ha i oppdelt dill, og ta en siste smak før servering. Er suppen for tykk kan man i i mer fløte. Helt til slutt slapp jeg rekene i, da blir det ikke seige.

Server gjerne med noe godt brød.

Del gjerne innlegget med familie og venner 😊Link til å følge denne bloggen på Blogvin finner du HER,  Link til å følge meg på facebook finner HER. Link til å følge meg på Instagram  er randistole HER

#Godt #sunt #enkelt #Laks #ørret #Fisk #fisekesuppe #Reker #trøffeltang #Fiskesuppemedtrøffeltangrekertorskørretlaks #festsuppe  #middagstips #middag #Morsmiddag #glutenfritt #melkefritt #matfrabunnen #hjemmelaget #nydelig #rekekraft #Fiskekraft

2 kommentarer

2 thoughts on “Rester av fiskesuppe med trøffeltang

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *