Dette har jeg ikke laget på en mannsalder, men hadde en filet av svin som måtte spises. For en som ikke har svin som favorittmat, så var dette faktisk nydelig godt, det hjelper gjerne at det er filet.  Det er i grunnen ikke vanskelig å lage heller, jeg steikte på pannen, for jeg kom ikke på at jeg kunne bruke airfryer. Men tror jeg skal forsøke dette med kylling neste gang, og da kan jeg bruke airfryer.

Til 1 person

Ca. 150 g svinefilet

Smør eller olje til steiking

1 egg

Ca. 1/2 ts salt

Pepper

Ca. 2 ss maizena

Ca. 1 1/2 -2 dl paneringsmel (glutenfri for min del) HER kan du se hvordan man kan lage paneringsmel selv 

Del opp svinefilet i passe store biter, legg det i plastikk og bank det ut, så det blir rimelig flatt. Jeg brukte kling film og en kjevle.

Ha egget i sen skål sammen med salt og pepper, og pisk det godt sammen. Ha maizena på et fat eller lignede og det samme med paneringsmelet.

Dypp fileten i eggeblandingen, så i maizena.

Tilbake i eggeblandingen, og så paneringsmel. Og enda en gang i eggeblandingen og panering.

Ha en god og varm panne med smør/olje, og legg filetene i, steik til begge sidene er gylden brun, skru så ned platen. Steik rundt 3 minutter på begge sider, steiketiden vil variere alt etter hvor tynn man har banket fileten.

PS: Ønsker man å bruke airfryer, steiker man den på 200 grader i rundt 3 minutter, og snur den og gir den 3 minutter til. 

Server straks den er ferdig.

Jeg hadde kokte poteter, erter, steikt sopp og remulade til.

 

Del gjerne med venner og kjente.

😊Link til å følge denne bloggen på Blogvin finner du HER,   Link til å følge meg på facebook finner du HER Link til å følge meg på Instagram  er randistole

 Hos Bakeren og kokken finner du masse flotte og praktiske kjøkkenredskap(sponset reklame)

#Svinefilet #Wienerschnitzel #Glutenogmelkefri  #middagstips #glutenfritt #melkefritt #matfrabunnen #hjemmelaget #morsmiddag #melkefri

 

 

4 kommentarer

4 thoughts on “WIENERSCHNITZEL

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *