Panert laks med sandefjordsmør, asparges og ovnsteikte poteter

Categories Blogg, Fiskeretter

Det er ikke så ofte jeg har laks, for jeg er mer glad i ørret, men jeg fikk denne på 1/2 pris og da var saken grei. Når man panerer den, så synes jeg at den blir bedre. Det ble Sandefjordsmør til, og jeg bare elsker den smaken. Så alt i alt, ble det et herremåltid.

 

Panert fisk

Beregn 1- 2 laksefileter eller ørret pr. pers. For min del er det nok med en.

1 egg

Godt med salt Ca. 1 ts

Pepper

Paneringsmel (glutenfritt for min del)

Olje til steiking

Ta skinnet av fisken om  det er på. Pisk et egg sammen i en skål, og ha i salt og pepper, og bland det godt. Ha paneringsmel på et fat eller i en brødpose(eller lignede), dypp fisken først i egget, og så i paneringsmelet, gjenta en gang til. Har man air fryer, må man gjerne bruke den, men det har ikke jeg så jeg steikte den i ovnen sammen med potetene. Ha olje i en ildfast form og sett fisken i ovnen på 200 grader, i rundt 20 minutter eller til fisken er ferdig.

Ovnsteikte poteter

Bruk små poteter, beregn rundt 4-5 poteter pr person

Olje

Salt

Ha potetene i en ildfast form å ha på olje og godt med salt, steik øverst i ovnen sammen med laksen. Muligens må det stå litt lenger en 20 minutter, er det harde når du stikker en kniv i det, da må det få stå en stund til.

Sandefjordsmør finner du oppskrift på HER

 

Grønnsaker:

Jeg hadde asparges Som jeg surret i litt smør. sammen med brokkolien.

Raspet gulrot og lime. Men man velger helt selv hva man har til.

 

 

 

Del gjerne innlegget med familie og venner 

😊Link til å følge denne bloggen middagstips på Blogvin finner du HER,  Link til å følge meg på facebook finner HER. Link til å følge meg på Instagram  er randistole HER

#panertfisk #panertlaks #ørret #laks #sandefjordsnmør #ovnsteiktepoteter #saus #uten #melk #gluten #Til  #fisk #middag #middagstips #morsmiddag   #Ovnsteiktepoteter #matfrabunnen #hjemmelaget #glutefri #melkefri #festmat

 

2 kommentarer

2 thoughts on “Panert laks med sandefjordsmør, asparges og ovnsteikte poteter

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *