Last Updated:

Vi rullet videre til Stave og så til Dvergsberg og fantastiske Alveland Butikk og Café

Categories Blogg, Ut på tur

Vi måtte forlate fantastiske Bleik, for det var mye mer å se, og vi dro mot Stave. Naturen her  var like spektakulær som ellers på Andøya. Vi stoppet på Stave, og så at det var turstier oppover fjellsiden, og det kan jeg bare si, der hadde ikke jeg gått, så utrolig bratt og rullestein. Bilder lenger nede.

Fjellene var bare magiske

Vi kjørret inn til Stave og der var det gårdsbruk helt i sjøkanten, og fjellene på andre siden.

 

Ikke godt å se, men her går det altså folk på tur, jeg klarte nesten ikke å se på det.

Vi kunne ikke stoppe hvert 5 sekund, som jeg i grunnen ville, så da tok jeg bilde igjennom bilvinduet😄🌞

Her nærmet vi oss Dvergsberg, og vi så fjellene mot Senja.

Herlig hjerte som var hengt opp.

Så var vi ved enda et viktig sted, nemlig til Deverberg og Alveland Butikk og Café. Der hadde det noen glutenfrie kanelboller som jeg kunne ha hift i meg flere av. Magisk godt rett og slett, og da vi skulle dra fikk vi med oss at vi kunne også fått påsmurt glutenfritt. Siden jeg er et matvrak så er det det første jeg kom på å skrive om, men stedet var så uendelig mye mer.

Stedet oste av personlighet, og det var fylt til randen av alt mulig håndlagede ting som fantastisk såpe(se videre ned i innlegget), og diverse andre nydelige ting man kunne kjøpe.

“Alveland Butikk og Café spesialiserer seg på naturprodukter, håndlagede såper og og kortreist mat i gårdskaféen. Bli med til Alveland og smak lokal mat og bakverk mens du oppdager våre deilige kvalitetssåper.”

Det holdes også gratiskonserter og andre arrangement, så det er et aktivt og multikulturelt sted, som man ikke kan komme utenom.

Hvor ellers finner du et sted med badekar på trappen 😄

Smijern arbeid av diverse.

En flott hjort

En nydelig engel, den kunne jeg tenkt meg, men fikk den ikke med meg i håndbagasjen hjem.

Smijernsblomster, det ligner på Hortensia.

For en velkomst på trappen, det er utrolig koselig

 

Stettefat av et gammelt service, pelargonia og blondegardiner.

Den glutenfrie bollen var så nydelig at jeg spiste halve før jeg kom på at jeg måtte ta bilde. Jeg som ikke drikker kaffe annet en om morgningen drakk 2.5 kopp. Vi satt ute og koset oss i solskinnet, og skarvlet med folk rundt oss, og nikoste oss.

Her er noen av såpene det lager her. Disse fikk jeg av Eva den ene av søstrene til Bjørg. Dessverre glemte jeg helt å ta bilde da det var å spiste middag med oss. Jeg må opp igjen, det er det ikke tvil om.  Her kan du se hvilke produkter det lager

“Alveland er et lite såpeverksted som har spesialisert seg i kunsten å lage naturlig kaldrørt såpe. Såpene våre produseres helt uten kunstige tilsetninger, men med god tid og masse kjærlighet”

Da jeg skulle gå måtte jeg en tur innom toalettet, og det var like unikt som resten. Ikke ofte jeg tar bilde av toalettrom, men dette var så morsomt og kreativt at det måtte bli med.

Risøyhamn der det var så fin hage 101 år siden

Bjørnskinn der Bjørg vokste opp

Børra fiskevær uten vei spøkte

milliontoalette bokkekirka det døde som kom frem kors i fjellet

Her kan du se da jeg spradet rundt i sentrum på Andenes

og HER da jeg var på Bleikstranda 

Bleik

Del gjerne innlegget med venner og familie😊Link til å følge denne bloggen på Blogvin finner du HER,   Link til å følge meg på facebook finner du HER Link til å følge meg på Instagram  er randistole HER.

#AlvelandButikkogCafé

#andenes #andøya #Andenessentrum #Nordnorge #Vakkernatur #Turist #Enperle #Nytnorge #wisit #wisitnorway #wisitAndøya #Bleik #Bleikstnden  #Stave #Glutenfritt

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

12 kommentarer

12 thoughts on “Vi rullet videre til Stave og så til Dvergsberg og fantastiske Alveland Butikk og Café

      1. Tromsø er nydelig! Jeg var jo på helgetur der for noen år siden med Hanne Lise og Kirsten. Men da var det en helg med røde dager og konfirmasjon i mai så det var så og si ikke uteliv. Kanskje vi skulle fått til et bloggtreff der? 🙂

          1. Ja jentetur er også en mulighet 🙂 Kjekt å oppleve noe sammen 🙂 Vi kan jo planlegge hvor vi skal ta neste tur sammen når vi møtes igjen 🙂 Kielfergen er også et forslag 🙂

  1. For en flott og vakker natur vi har i nord altså! Og spennende sted dette Alveland! Jeg lagrer flotte steder på en liste for NordNorge-tur! 🙂

        1. Du får lokke med deg noen som også kan kjøre, så kan dere dele på kjøringen. Kan være tøft å kjøre alene lenge. Misunner deg litt som skal kjøre oppover.

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *