Last Updated:

Bleik stranden, Andøya

Categories Blogg, Ut på tur

Da jeg kom til stranden på Bleik ble jeg helt fjetret, selv da vi var på vei til stranden så det utrolig fascinerende ut. Vi stoppet et stykke fra først og så stranden fra avstand, og bare det var noe helt særegent. Etter hvert fikk jeg se at det var mange fine strender rundt på Bleik, og ellers på øyen, men ingen som denne. Og det som var rart er jo at det er strender både i syden og Danmark, men denne var det noe mer med.

Vi måtte ta en selfi her av Bjørg og meg. Hun var så snill å stoppe hver gang jeg sa “STOPP”, og det var ofte, for da så jeg noe som måtte tas bilde av. Og hadde hun ikke flyttet tilbake til Andøya så hadde jeg vel neppe komt der noen gang. Og dette var en sjelesettende tur, også da vi var i sentrum av Bleik, det var som jeg hørte til der på en eller annen måte. Det er en vidunderlig følelse når man kommer et sted, så den holder jeg på.

 

 

 

Jeg har i veldig mange år hørt om Bleik og Bleik stranden, og endelig fikk jeg sett den med mine egne øyne. Det var bare mye finere en jeg har sett på tv og på bilder, for følelsen får man ikke med på bilder. Det var bare helt magisk fint, og det fine nydelige været var

 

Langt der inne er Bleik sentrum

Her ser vi Bleik stranden i det fjerne

Her er vi på en rasteplass før stranden, vi ser rett til havs med nydelige farger.

 

 

Da fikk vi parkert like ved stranden, og det var noe magisk med fjellene.

Et glimt av det som var i vente

Det fjellet var for seg selv ute i sjøen.

 

Bleik sentrum i enden av stranden

 

HER kan du se da jeg vandret rundt i sentrum på Andenes.

 

Fjellene var bare helt “fjettrende” på hele øyen, alle var dramatisk, men ingen like. Nå skal dere få nyte resten av bildene, og drøm deg bort på denne nydelige stranden som du kan vandre helt for deg selv 💕

 

Del gjerne innlegget med venner og familie😊Link til å følge denne bloggen på Blogvin finner du HER,   Link til å følge meg på facebook finner du HER Link til å følge meg på Instagram  er randistole HER.

#andenes #andøya #Andenessentrum #Nordnorge #Vakkernatur #Turist #Enperle #Nytnorge #wisit #wisitnorway #wisitAndøya #Bleik #Bleikstanden 

 

 

 

10 kommentarer

10 thoughts on “Bleik stranden, Andøya

  1. Mektig natur. Fjella, stranden, alt. Så bra du kom deg dit og fikk oppleve. Har også en drøm om å komme meg nordover. En gang skal det bli. Skal prøve å huske Bleik. <3
    PS. Svært fine bilder.

    1. Bleik tror jeg ikke du kan komme utenom, det er bare magisk. Jeg er straks 61 år og har aldri vært Nord før, men nå har jeg fått virkelig øynene opp for den vakre naturen og fantastiske menneskene. Så bare hiv deg rundt å få med deg den magiske naturen, man blir ikke skuffet!

  2. Fantastisk område 🙂 Jeg elsker fjell!! Jeg har også vært på Andøya. Og på Senja. Skal dere dit også? Det var noe av det mektigste jeg har sett. Senja. Veldig spesiell øy, men Andøya også altså 🙂

    1. Nå er jeg kommet hjem igjen, men det skal jeg legge meg på minne til neste gang. Fjellene og fjordene/havet er både mektige og fascinerende. Derfor er det mye fjell og fjord her ja, bare elsker det.😊💕

  3. Så utrolig vakkert det er der! Magisk 🙂 Veldig glade på dine vegne for at du fikk denne turen til Bjørg på Andøya og i det strålende været!

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *