Sei i form med purreløk og fløte

Categories Alle oppskrifter, Fiskeretter, I ovnen, På sparebluss

Denne retten husker jeg Ingrid Espelid lagde på Fjernsynskjøkkenet, for dere som husker det. Jeg husker ikke om hun brukte sei, men ellers på denne måten. Jeg fikk denne gode retten av min gode nabo Ingrid, den er utrolig enkel, og veldig smakfull, og i grunnen nokså billig middag.

Til 2 personer

1 pakke fryst seiblokk eller om du har filet må du selvfølgelig bruke det.

1 purreløk

1 fedd hvitløk

1 pakke fløte/laktosefri eller plantebasert om man trenger det.

Salt

Pepper

Server gjerne med kokte poteter og gulrot eller det du ønsker å ha til.

 

Del purreløken og skyll den godt, del i biter, og rens og findel hvitløk og ha i formen. Fisken deles i biter og has opp på løken, så har man på salt og pepper, og heller fløten over.

Sett i steikeovnen på 200 grader, i rundt 20-25 minutter. Ingrid glemte den litt, og da ble den litt mye steikt, men nydelig god var den.

Del gjerne innlegget med venner og familie😊Link til å følge denne bloggen på Blogvin finner du HER,   Link til å følge meg på facebook finner du HER Link til å følge meg på Instagram  er randistole HER.

 

#sei #seiiformmedpurreløkogfløte #Seiiform #billigmiddag #enkelt #billig #Billigmiddag  #Glutenfritt #melkefritt #utenegg #Hjemmelaget #matfrabunnen #Middag #middagstisp #Morsmiddag #Hvaskalvihatilmiddag

6 kommentarer

6 thoughts on “Sei i form med purreløk og fløte

  1. Nam!🤗🤩
    Den der må jeg prøve når vi får båten på havet og får dratt på land fersk sei.🥰

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *