Last Updated:

Kyllingfilet med blomkålris, mango, rødkål og granateplesalat

Categories Alle oppskrifter, Kyllingretter

Dagens middag ble veldig tilfeldig valgt, jeg fant noe i fryseren som merkingen hadde gått av. Normalt så limer jeg på tape og så skriver med sprittusj, for da holder det, men TYDELIGVIS ikke denne gangen. Det er jo rett og slett nesten helt umulig å se hva som er fryst før det er tint, så overraskelsen ble stor da jeg oppdaget at det var kylling og ikke fisk som jeg trodde.

1 kyllingfilet som viste seg å være ferdig marinert(den er nok kjøpt ferdig marinert).

Den steikte jeg på pannen.

Blomkålris:

Beregn 3 store bunter pr person

Litt vann

1 god klatt smør

Salt

Pepper

Rasp eller findel blomkålen, og ha den i en panne med litt vann(til en porsjon er det rundt 3 ss vann) og smør, la det få koke i to- tre minutter, smak så til med salt og pepper.

Mango, rødkål og granateplesalat

Denne salaten har jeg laget på mange forskjellige måter, men dressingen er den samme. Hva er det å ikke elske med denne salaten, den innholder jo absolutt alt jeg digger. 

Til 1 person:

1 godt stykke rødkål

1/2 mango

Granateple eter ønske, jeg brukte nesten en halv

Jeg hadde en halv avokado til også

Litt vårløk til pynt

Dressing:

Ca. 0,25 dl saft av en appelsin

1 ts flytende honning

1/2 ss nøytral olje eller olivenolje

Press saften av en appelsin, ha i olje og honning og rør til honningen er oppløst.

Skjær tynne biter av rødkålen, og ha den i en skål, rens granateple, og del opp mango i biter og ha de i skålen. Hell over dressingen og la det gjerne få stå en stund før det serveres, vend gjerne på alt så det blir sauset inn med dressingen 😋

Du kan finne flere av variantene HER med Ruccola og appelsin HER

Del gjerne innlegget med familie og venner 

😊Link til å følge denne bloggen på Blogvin finner du HER,  Link til å følge meg på facebook finner. Link til å følge meg på Instagram  er randistole HER

#Salat #julesalat #Rødkålsalat #Rødkål  #Middag #tapas #Middagstips #småretter #forrett #Morsmiddag #Blomkålris #melkefritt #Glutenfritt #UtenGluten #melk #matfrabunnen #hjemmelaget #frukt.no #Salat #Kålsalatmedgranatepllemedappelsinogvalnøtter #Rødkålsalat #Rødkål   #Middag #tapas #Middagstips #småretter #forrett #Morsmiddag #Kålsalat #granateple #mango #Avokado #valnøtter #appelsin #kål

2 kommentarer

2 thoughts on “Kyllingfilet med blomkålris, mango, rødkål og granateplesalat

  1. Kjekt når overraskelsen gikk den veien! Jeg fikk meg en omvendt overraskelse en gang. Spiste omelett og trodde det var kjøtt i. Men det viste seg å være fisk. Oppdaget det først når jeg hadde det i munnen med masse folk rundt..

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *