Kylling med estragon, rødkålsalat og småpoteter

Categories Alle oppskrifter, Kyllingretter

Jeg måtte rygge litt i en hylle, og der falt det ut en gammel kokebok jeg hadde da jeg var kokkelærling. Den er alltid veldig artig å bla gjennom, og der kom jeg over denne kyllingen, som jeg ikke kan huske jeg verken har laget eller sett før. Men den hørtes veldig god ut, noe den viste seg å være.

Til meg:

2 stykker overlår av kylling, eller du kan bruke lår, eller filet.

Smør til steiking

2 ts estragon

2 ss soyasaus (glutenfri for min del)

Salt

Pepper.

Ha smør i pannen og la det bli godt og varmt, steik kyllingen litt på begge sidene og ha så på estragon og pepper. Når kyllingen har fått en fin gylden farge, heller man over halvparten av soyasausen, og tar resten når du snur stykket, ha på litt salt. Kyllingen skal steike til den er gjennomsteikt, det tar mellom  20 minutter.

De små potetene kokte jeg noen minutter og la de på steikepannen sammen med kyllingen, siden jeg ikke har steikeovn som fungerer for tiden. Men du må gjerne ha både kylling og poteter sammen i ovnen, da har du ovnen på 200 grader.

Kålsalaten har jeg laget mange ganger, for den er bare helt magisk god, den fant jeg på frukt.no. I dag hadde jeg litt ruccola i tillegg, og hadde ikke i valnøtter,du finner oppskriften HER

Del gjerne innlegget med familie og venner 

😊Link til å følge denne bloggen på Blogvin finner du HER,  Link til å følge meg på facebook finner HER. Link til å følge meg på Instagram  er randistole HER    

#Estragonkylling #kyllingmedestragon #Overlåravkylling #kyllingmiddag #Småpoteter #Rødkålsalatmedgranateplerogappelsin #rødkålsalat #middag #middagstips #hjemmelaget #matfrabunnen

2 kommentarer

2 thoughts on “Kylling med estragon, rødkålsalat og småpoteter

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *