Last Updated:

Kålsalat mer granatepler, appelsin og valnøtter

Categories Blogg, Salater

Frisk og nydelig salat til julebordet. Ideen til salaten fant jeg på Frukt.no. Jeg hadde den til Bolinhos som er Portugisiske klippfiskboller, det var helt perfekt

Det jeg hadde i salaten var:

1 liten rødkål i tynne strimler

2 appelsiner i tynne båter

Granateple så mye du vil spandere, jeg synes ikke man kan få nok

1 pakke skåret vårløk

Valnøtter kan kuttes ut eller byttes med andre nøtter eller gresskarfrø som er ristet eller pinjekjerner

 

Dressing:

1 dl appelsinsaft

1-2 ts honning

2 ss olje

Press appelsinen å ha den i en skål med honning og olje, rør godt sammen og hell det over salaten. Man kan gjerne lage salaten en stund før, men ikke ha på nøttene da, de blir bløte.

 

 

Del gjerne innlegget med familie og venner 

😊Link til å følge denne bloggen på Blogvin finner du HER,  Link til å følge meg på facebook finner. Link til å følge meg på Instagram  er randistole HER

#Salat #julesalat #Rødkålsalat #Rødkål #Til  #Klippfiskboller #Bolinhos  #klippfisk #boller #Portugisisk #Baconcrisp #fisk #Tørrfisk #Portugal #airfryer #fritert #Middag #tapas #Middagstips #småretter #forrett #Morsmiddag #glutenfritt #melkefritt #Glutenfritt #Uten Gluten #melk #mat #fra #bunnen #hjemmelaget #frukt.no #Salat #Kålsalatmedgranatepllemedappelsinogvalnøtter #Rødkålsalat #Rødkål  #Portugal #airfryer #fritert #Middag #tapas #Middagstips #småretter #forrett #Morsmiddag #glutenfritt #melkefritt #Glutenfritt #Uten Gluten #melk #mat #fra #bunnen #hjemmelaget #frukt.no Kålsalat #granateple #valnøtter #appelsin #kål #kjøttkakermedbønner #kjøttkaker #bønner

 

 

2 kommentarer

2 thoughts on “Kålsalat mer granatepler, appelsin og valnøtter

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *