Steikt makrell

Categories Alle oppskrifter, Fiskeretter

For en god stund siden fikk jeg makrell av en nabo, og det gjorde Ingrid nabo også. Ingrid kom bort til meg med makrellen, så kunne vi spise den sammen. Og første gang så hadde vi kokt makrell, resten fileterte jeg, og la i fryseren. Nå var det på tide å spise resten, for makrell blir lett harsk om den ligger for lenge. Det ble enda et herremåltid.

 

Til 2 personer så trenger man 4-6 fileter med makrell

6 ss maizena (selv om du tåler gluten/hvetemel, så prøv med maizena, fisken blir så utrolig sprø og god.)

4 ts salt

Pepper om du vil ha det, jeg brukte ikke det

Smør til steiking, tåler man ikke melkeprodukter så kan man bruke melkefri margarin eller olje

Ha mel og salt og eventuelt pepper i en pose, ha fiske filettene i posen, og rist godt. Ha godt med smør i en steikepanne og la pannen være god og varm før man legger fisken ned i pannen. La fisken få ligge litt, så snur man den, skrur ned varmen, la den ligge et minutt eller to så er den ferdig.

Jeg hadde kokte poteter og raspede gulrot med lime og sukker på.

Her kan du se steikt makrell med agurksalat og rømmedressing til

Del gjerne innlegget med venner og familie😊Link til å følge denne bloggen på Blogvin finner du HER,   Link til å følge meg på facebook finner du HER Link til å følge meg på Instagram  er randistole HER

#makrell #steiktmakrell #steiktmakrellfilet #Fisk #sommermat #Høstmat #Hjemmelaget #matfrabunnen #Selvfisket #godenaboer #Glutenfritt #Sunt #godt #tradisjonsmat

4 kommentarer

4 thoughts on “Steikt makrell

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *