Last Updated:

Grønnsaks ris med pastinakk og blomkål, bønner og bakte rødbeter.

Categories Alle oppskrifter, Veganmat

I dag gikk jeg for vegan middag, det smakte bare nydelig. Jeg har lagt bønner i bløt, og fikk veldig lyst på noe med bønner i, så hvorfor ikke ta det helt ut! Man kan godt bruke parmesan på eller annen ost om man ønsker det, eller ha kjøtt eller fisk til om man ønsker det, det står man fritt til å avgjøre selv, om man vil ha det som tilbehør eller som hovedrett som jeg hadde. Enkelt, godt, billig og sunt!

 

Tilberedning og koking av bønner finner du HER Jeg fikk 1.1 kg ferdige bønner av en liten pose med tørkede bønner

Men slik gjorde jeg det denne gangen.

1 liten pastinakk

3 bunter blomkål

1/3 løk

1/2 chili (opptil deg hvor mye du vil ha, eller om du vil kutte den ut)

1 liten gulrot

Sitron eller lime. Jeg brukte ca. 2 ss lime

1 liten rødbet

1 liten polkabet

Olje

Ca. 2 dl bønner

1 vårløk

Salt

Pepper

Eventuelt flere typer krydder om du ønsker.

Rens og del betene, man kan enten bake det i ovnen(ca. 200 g i 15-20 min) eller ha det i airfryer som jeg gjorde. Jeg hadde det oppdelt i en skål og hadde litt olje i, og hadde den på 200 g i rundt 10 minutter.

Renset og raspet blomkål og pastinakk. Renset og delte gulrot og chili, og hadde det først i en panne med olje, og lott det bli blankt, så hadde jeg i den raspede pastinakk og blomkålen. Lot alt få surre til det var mørt, så hadde jeg i bønnene til det var varm, og hadde på oppdelt vårløk og helte betene over.

Del gjerne innlegget med venner og familie😊Link til å følge denne bloggen på Blogvin finner du HER,   Link til å følge meg på facebook finner du HER Link til å følge meg på Instagram  er randistole HER.

#Vegan #Kjøttfrimiddag #kjøttfrimandag #Meatfreemonday #Blomkålogpastinakkris # Enkel #sunn #blomkålris #pastinakkris  #Morsmiddag #Matfrabunnen #hjemmelaget #Glutenfritt #melkefritt

4 kommentarer

4 thoughts on “Grønnsaks ris med pastinakk og blomkål, bønner og bakte rødbeter.

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *