Last Updated:

Pizza med seranoskinke, blåmuggost og mozzerella

Categories Alle oppskrifter, Pizza

 


Det er ikke hver dag jeg har pizza, men i dag kom en barndomsvenninne på besøk, vi har vært venner siden vi kunne gå. Tenk så heldig jeg er som faktisk har det!

Det ble plutselig sommer i Bergen igjen, og da måtte vi ha noe enkelt og godt å spise, og pizza er jo Italiensk så det er jo perfekt.

Siden jeg må ha glutenfri pizzabunn lagde jeg den til oss begge, HER finner du oppskriften på glutenfri pizzabunn. Og HER finner du vanlig pizzabunn

Hjemmelaget pizzasaus finner du HER, Eller du kan bruke ferdig Pizzasaus (mutti).

1 Mozarella (jeg unnlot å ha på denne for å muligens begrense skaden litt)

1 Blåmuggost, gjerne Selbu blå (som jeg brukte  som er naturlig laktosefri) som er kraftig eller blå castello.

1 pakke serranoskinke

Ruccola

Oliven om du liker det (jeg hadde dessverre ikke i dag)

God olivenolje

Ha på tomatsaus, blåmuggost og mozzerelle og steik på 220 g i rundt 20 minutter eller at bunnen er gylden brun.Jeg har pizza program på min ovn når jeg steiker den.

Når pizzabunnen er ferdig steikt legges Serranoskinke og Ruccola og eventuelt oliven på.

NYT!!!!

Koselig besøk av min barndomsvenninne Norunn

Del gjerne med venner og kjente.

😊Link til å følge denne bloggen på Blogvin finner du HER,   Link til å følge meg på facebook finner du HER Link til å følge meg på Instagram  er randistole HER

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

#pizzamedfenalårblåmuggostogartiskokkhjerter #Pizza #Glutenfrie #Hjemmalgetpizza #morsmiddag #tradisjonsmat #matfrabunnen #hjemmelaget

4 kommentarer

4 thoughts on “Pizza med seranoskinke, blåmuggost og mozzerella

  1. Så koselig med barndomsvenninne. Det har jeg også – det har en egen betydning liksom. Og den pizzaen! Oh my god! Jeg dugger blåmugg og serrano🫶

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *