Gluten og melkefri pizzabunn

Categories Alle oppskrifter, Glutenfri, Pizza

Pizzabunn:

1 pakke Toro lyst mel eller det melet du liker

1 liten ts salt

1 pakke tørrgjær

4 dl vann som jeg varmet litt i vannkokeren

Ha alt det tørre i en bolle eller i en kjøkkenmaskin. Varm vannet til det er lunket, og hell det i bollen med det tørre i, bland deigen godt sammen. La den få stå å heve til den er dobbelt så stor. Glutenfri deig er noe for seg selv, så jeg bruker å ha olje på bakepapiret, heller hele deigen på, og bruker olje på toppen slik at jeg drar deigen utover med en slikkepott.

Man kan lage mer deig og halv steike pizzabunner å ha i fryseren.

Del gjerne innlegget med familie og venner 

😊Link til å følge denne bloggen på Blogvin finner du HER,  Link til å følge meg på facebook finner HER. Link til å følge meg på Instagram  er randistole HER

#Pizza #melkefri #glutenfri #Sjømat #Middagstisp #matfrabunnen #hjemmelaget #Morsmiddag

0 kommentarer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *