Pai med bacon, skinke og sopp

Categories Alle oppskrifter, Gutenfri- tillaget, I ovnen, Kjøttretter

Etter kransekakebaking hadde jeg en haug med eggeplommer stående, og i går fikk jeg en pakke med bacon som noen ikke villa ha, og sopp som burde bli spist.

Da var det nokså åpenbart at det måtte bli pai i dag. Jeg har en ferdig bunn fra kjevla hjemmebakeri, så enklere en dagens middag blir det nesten ikke.

Paideig:

Vanlig paideig finner du oppskrift på HER

Glutenfri paideig finner du HER

Fyll:

1 pakke bacon.

Noen biter røykt skinke (brukte pålegg skinke)

1 liten løk

1/2 paprika

6 sopp

Noen små bunter med brokkoli

5store eller 6 små egg (jeg hadde bare en haug med eggeblommer, tror det var 8 stykker)

Salt

Pepper

Cayennepepper

Oregano

Koriander

Ønsker man ost på så tar man det på

Rens og del løken, del baconet og steik det. Del sopp og paprika, og ha det i pannen sammen med resten. Bland egg og krydder og pisk det godt sammen. Legg paideigen i en paiform, ha i det fra steikepannen, og hell over eggeblandingen. Ha på oppdelt brokkoli, og skinke. Steik på 200 grader i rundt 20 minutter.

Del gjerne innlegget med familie og venner 

😊Link til å følge denne bloggen på Blogvin finner du HER,  Link til å følge meg på facebook finner HER. Link til å følge meg på Instagram  er randistole HER

 

 

##pai #paimedbaconogskinke #Kjevlahjemmebakeri #Glutenfri #melkefri #Matfrabunnen #hjemmelaget #Middagstips #Middag #Morsmiddag #Lunsj #lunch #Klubbmat #Sunnmat

4 kommentarer

4 thoughts on “Pai med bacon, skinke og sopp

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *