Risboller er et møst, uten blir det ikke jul. I dag skal bonusfamilien min komme på besøk, og da må jeg ha noe godt, og da er jo risboller perfekt.

125 g delfiafett

100 g kokesjokolade (om du må ha glutenfritt eller melkefri, må du sjekke om sjokoladen er det. De fleste er glutenfri, men nesten alle inneholder melk. Men det fås kjøpt på helsekostforretninger)

2 egg

200 g melis

3 ss kaffe

1 ss kakao

1, 5 l puffet ris (er naturlig glutenfri)

Smelt delfiafett og sjokolade på forholdsvis svak varme, og avkjøl den så den ikke er veldig varm. Pisk egg og melis sammen til eggedosis.

Ha kakao og kaffe i delfiafett, og bland alt godt sammen med eggedosisen, til slutt har man i puffet ris, og da må man blande alt slik at alle riskonene er dekket med sjokoladeblandingen. Jeg brukte muffens former å ha de i, men man kan også bare sette de på matpapir, eller man kan lage den flatt å så skjære opp i biter.

Risbollene bør settes i kjøleskap eller et kaldt sted, når de er stiv så legg de i en boks, og oppbevares kaldt.

Risboller er supert å gi i gave, for hvem liker vel ikke de 😋

Del gjerne innlegget med venner og familie😊Link til å følge denne bloggen på Blogvin finner du HER,   Link til å følge meg på facebook finner du HER Link til å følge meg på Instagram  er randistole HER.

 

#Knasendegodt #matfrabunnen #hjemmelaget #risboller #julekaker #Glutenfri #Morsmiddag #Gaver

6 kommentarer

6 thoughts on “Risboller

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *