Mango sorbet med pasjonsfrukt og bær

Categories Alle oppskrifter, Søte gleder, søtegleder

Mangoelskere, elsk igjen for dette er snadder. Den er helt uten egg, melk og gluten.

250 g sukker

1 dl vann (man kan erstatte noe av vannet med for eksempel sprudlevann/musserende vin/champagne)

Kok sukker og vann opp til sukkeret er løst opp i vannet (et minutt eller to), avkjøl det i kjøleskapet i minst et par timer, gjerne over natten om man er god å planlegge 😉

——————

4  moden mango (mangoen må være godt moden, da har den rikelig sødme, og den er lett å få most)

Litt saft av lime eller  sitron (Her vil det variere litt etter hvor søt og moden mangoen er, men mango sorbet skal være frisk på smak, men ikke sur.

Mango har en stein på langs mitt i, når du legger den på benken, er steinen vannrett med den veien den legger seg. Bruk en myk kniv å skjær langs steinen, skjær bort alt fruktkjøttet du klarer også fra steinen. Skallet må også fjernes før alt tas i en blender eller lignede, ha i den avkjølte sukkerlaken og kjør massen til den er helt most. Smak til med presset lime/sitron til du synes den er passe søt, smaken er som baken, nemlig delt.

Har man ismaskin bruker man den. Jeg har ikke ismaskin så jeg hadde den i en skål med lokk som jeg satte i fryseren. Jeg rørte i den med jevne mellomrom (ca. hver 30 minutt).

Mangosorbet trengte rundt 5 timer før den var passe frossen i min fryser, men uansett er det lurt å lage den i god tid, dessuten er det jo knall med alt som er gjort før maten skal serveres.

Jeg serverte Mangosorbet med opp skjært jordbær, mango, blåbær, bringebær og pasjonsfrukt.

Del gjerne innlegget med venner og familie😊Link til å følge denne bloggen på Blogvin finner du HER,   Link til å følge meg på facebook finner du HER Link til å følge meg på Instagram  er randistole HER

#Mangois #mango #dessert #mangosorbet #Morsmiddag #glutenfri #melkefri #hjemmelaget #matfrabunnen #utenmelkglutenogegg #utenegg #utenmelk #utengluten

 

 

4 kommentarer

4 thoughts on “Mango sorbet med pasjonsfrukt og bær

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *