Morsmiddag leker seg med ting hun ikke kan 😍 Gaver

Categories Blogg, DIY

 

Her kommer enda et prosjekt som kan lage til julegaver, det er personlig, unikt og laget med glede og kjĂŠrlighet.

Helt siden jeg tjulĂ„nte min mor sin Singermaskin, har jeg alltid likt Ă„ sy, og gjerne i fri fantasi. SĂ„ jeg har laget mange artige og stygge ting, og sĂ„ har de kommet ut en del ok ting ogsĂ„. Og ikke minst all reparering og omsying som har skjedd pĂ„ min gamle Bernia jeg kjĂžpte som 16 Ă„ring er ikke lite.  Symaskinen min var dyr da jeg kjĂžpte den, men du verden for en kvalitet det er pĂ„ den! Den har vĂŠrt reparert en gang siden jeg jeg kjĂžpte den, og nĂ„ er jeg 60 Ă„r 😊. Det mĂ„ vĂŠre en god investering, og ikke minst miljĂžvennlig. Jeg har kjĂžpt stoff for mange mĂ„neder siden for Ă„ sy litt, men ting tar tid, men nĂ„ er jeg i gang.  Her kan du se den aller fĂžrste buksen jeg sydde til mitt barnebarn Alf for en god stund siden.

Alt jeg lager er pÄ frihÄnd, og mÄl etter den som skal ha det. Denne her buksen tenkte jeg en liten jente skal fÄ.

Denne buksen er til Alf

Jeg har kjÞpt et litt kraftig stoff og har sydd meg en vÊske/nett, det ble ikke helt perfekt, sÄ noen justeringer mÄ til.  Men slik blir det nÄr man prÞver seg frem, og det blir bedre for hver ting jeg syr. Jeg hadde litt for tykk trÄd pÄ maskinen sÄ det ble litt mye kluring. SÄ nÄ skal jeg se om jeg fÄr tak i ny trÄd sÄ jeg kan fortsette.

Jeg fikk nesten til Ä sy kant nede, men siden den ikke var 100% bein, ble det ikke helt rett. Men godt fornÞyd med meg selv, og vet hva jeg mÄ gjÞre anderledes neste gang. Jeg brukte nette sÞndag da jeg var hos bonusfamilien min, og det var utrolig godt Ä bÊre med.

Jeg har har improvisert mÞnsteret, men fant ut at det nesten var bedre uten. Jeg har tatt mÄl av Alfs bukser, og lagt mÞnster etter det.

Her er den sydd sammen, og utfordringen var Ä fÄ sydd det fint i skritte, men nÄ ser det ut som jeg har knekt den koden ogsÄ.

NÄ er busken klar til Ä fÄ strikk i livet og pÄ beina.

Linningen er strikk, og den sydde jeg sammen med sikksakk, og bare la kantene inn til hverandre slik at det ikke blir noen vond kant. Dette gjorde jeg bÄde i livet og pÄ beina. I livet er det jo ingen innside, men der la jeg den sydde delen til den ene siden som jeg har sydd pÄ. Og pÄ beina tok jeg sÞmmen pÄ innsiden(mot skritte).

Etter jeg har sydd sammen strikkene, sÄ festet jeg de likt med nÄr i begge sÞmmene. SÄ strakk jeg strikken slik at den passet buksen, og da ble det noksÄ jevnt fordelt.

Mia mitt bonusbarnebarn, ligner veldig pÄ meg nÄr det gjelder det frie kreative, og hun er utrolig flink Ä lage alt mulig.  HER syr hun seg julekjole, nett osv. HER 

her var fÞrste gang vi sydde noe sammen, da satt vi pÄ trappen hos de hele dagen Ä bare lo og koste oss. Og  HER kan du se da min yngste datter og jeg sydde om en buksedress til kjole for henne.

Del gjerne innlegget med familie og venner 

😊Link til Ă„ fĂžlge denne bloggen pÄ Blogvin finner du HER,  Link til Ă„ fĂžlge meg pĂ„ facebook finner HER. Link til Ă„ fĂžlge meg pĂ„ Instagram  er randistole HER    

#SyingavbarneklĂŠr #syselv #diy #Sybuksetilbaby #morsmiddagsyr #Morsmiddag #gave #julegave #bĂŠrenett #handlepose

4 kommentarer

4 thoughts on “Morsmiddag leker seg med ting hun ikke kan 😍 Gaver

  1. SÄ tÄlmodig og flink du er som holder pÄ med slik. Jeg har mistet tÄlmodigheten med symaskin for mange Är siden og ingen vil ha det jeg syr heller:)

    1. Jeg har nesten akkurat funnet gleden igjen for Ă„ gjĂžre slikt, har vĂŠrt sĂ„ sliten og lite energi at det har ikke vĂŠrt aktuelt. Men nĂ„ kjenner jeg gleden bobler av Ă„ lage spesielt de buksene. Og de fĂ„r de nĂ„ om de vil ha de eller ikke 😁

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *