Redesign av buksedress

Categories Blogg, DIY

Miriam (min yngste datter) kom hjem med flere plagg hun ville ordne på. Hun hadde vært på en byttedag og byttet til seg forskjellige klær. Et skjørt måtte sys  litt inn, men denne røde fine buksedressen ville hun sy om til kjole. Det ser jo ikke så vanskelig ut å sprette opp beina på buksedressen å sy den sammen igjen.

Og vanskelig var det heller ikke, bare mye prøving og justeringer for å få det fint. Miriam sydde alt selv, med meg som medhjelper. Hun ville ha en kort kjole så vi klippet en god del av den, og hun sydde den opp for hånd. Den ble skikkelig lekker.

 

Den grønne kjolen var ikke fin i utringingen, så den prøvde vi oss frem for å se hvordan vi skulle gjøre det for å få den fin. Og det var faktisk enklere en vi hadde ført tenkt. Vi sydde for hånd nedover og trakk tråden til, så fikk den en V utringning. Tråden var ikke skikkelig festet så den raknet opp igjen, så den får vi gjøre ferdig en annen dag.

Jeg bare elsker å sy å ordne ting, det er bare utrolig artig å holde på med,  Miriam ønsker  seg symaskin også. Mia (mitt bonusbarnebarn) fikk symaskin av meg til bursdag og julegave, og hun er blitt skikkelig flink å sy, du kan se HER.Og HER kan du se hva vi gjorde før vi fikk symaskin en sommerdag på trappen i fjord.

Del gjerne innlegget med familie og venner 

😊Link til å følge denne bloggen på Blogvin finner du HER,  Link til å følge meg på facebook finner HER. Link til å følge meg på Instagram  er randistole HER

#redesign #Buksedresstilkjole #Syomklær #symesterskapet #omsyingavklær #gamleklærblirnye #morsmiddag #DIY #Miriam

2 kommentarer

2 thoughts on “Redesign av buksedress

  1. Den røde buksedressen ble en superfin kjole. Så artig! Jeg kjøpte meg symaskin da jentene mine var små. Hadde noen ambisjoner, men de forsvant… Min yngste datter har fått symaskina, og faktisk sydd en del, så den har endelig kommet til nytte 😀

    1. Ja den ble skikkelig fin. Jeg kjøpte symaskinen da jeg var 16 år, og har den enda, så det er knallgod maskin. Jeg har brukt min mye i perioder, slik er det vel med mye. Men jeg elsker å sy.

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *