Mia øver seg til symesterskapet

Categories Blogg, DIY

Søndag, sol og Mia på besøk. Hun ble 9 år i oktober og da fikk hun symaskin av meg, og det har vi hatt mye glede av begge to. Hun er utrolig kreativ og flink, og det er fascinerende hvor lett hun tar ting. Jeg hadde litt gamle duker og stoffrester liggende, og med samme hun kom og så den gamle juleduken sa hun, vi skal sy kjole. Siden jeg verken har mønster eller noe annet, brukte vi fri fantasi. Hun la seg ned på stoffet og jeg streket opp rundt henne med tusj 😁🤣. Så brettet vi stoffet i to, og klippet ut for hånd. Jeg satte nåler i, og så sydde Mia sammen kjolen, den var litt rar i halsen, men det klippet vi til. Jeg tok meg av å sy opp og rundt halsen osv. Selv om den ble litt skakk og skjelv, så var vi begge to strålende fornøyd. Så fant hun en gammel blondeduk, og utbrøt, den skal jeg ha under kjolen. Og vi sydde underskjørt, den var litt vondt stoff å sy, så vi ble enig om at jeg bare skulle sy den ferdig.

Så ville hun sy en veske, og den sydde hun helt selv, det eneste hun fikk hjelp til var å sy hankene å vrenge de. Og som om det ikke var nok så klippet hun og danderte to kjoler til Barbiedukkene sine. For en herlig dag, huset er bombet, men det gjør ikke noe som helst, vi har sydd og kost oss, tatt bilder, og ledd oss skakk, dette gleder meg til å gjøre igjen snart.

Øver seg på å bli fotomodell

Søndag og sol

 

 

2 kommentarer

2 thoughts on “Mia øver seg til symesterskapet

  1. Så kjekt å se, og så gøy at hun får til å sy egne klær med litt hjelp. Stolt tante🥰

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *