Last Updated:

Kikerter suppe med restene av svineknoken

Categories Alle oppskrifter, Kjøttretter, Supper, Tips til restemiddag

De blir fort til at mat blir liggende i fryseren, og det forsøker jeg å unngå, noe jeg selvfølgelig ikke klarer som de fleste av oss. Men dagene fyker for tiden, og hvor den blir av kan man spørre seg om. Jeg hadde fryst ned kraften etter røykt svineknok og skjært opp resten av svineknoken(jeg har de alltid hver for seg). Og i dag ble de en kjapp, mettende og veldig god middag med flatbrød til. Vil du ikke bruke kikerter, kan du bruke gule erter, men jeg anbefaler å prøve, det smaker veldig godt.

Her finner du oppskrift på Røykt svineknok med:

Kålstuing HER

Kålerabistape HER

Som betasuppe HER

Gulertesuppe HER

Til 2-3 personer

1 pakke ferdig kokte kikerter eller som meg som har kokt og fryst ned  HER

2 biter med kålrabi

1 stor gulrot

2 store sneier med sellerirot

1 løk

1/2 l kraft fra den kokte svineknoken

Restene av svineknoken

Pepper

Det var nok salt for min del, men ha gjerne i om du synes den er for lite salt.

Server gjerne med flatbrød(glutenfritt til meg)

 

Del gjerne innlegget med familie og venner 

😊Link til å følge denne bloggen på Blogvin finner du HER,  Link til å følge meg på facebook finner HER. Link til å følge meg på Instagram  er randistole HER

#røykt #svineknok  #enkelt #godt #Middagstips #middag #morsmiddag #glutenfri #melkefri #tradisjonsmat Hjemmelaget #mat #fra #bunnen #av #Tradisjonsmat #Helgemat #søndagsmiddag #betasuppe #lapskaus #kålstuing #Kikerter #suppe #suppetilmiddag #spisoppmaten #rester

0 kommentarer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *